Korppi-järjestelmä

Yhteenveto kyselyn vastauksista


Kyselyyn vastanneiden määrä: 25/112

Approbatur 2A

Pääainekartoitus

Pääaineeni on

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 matematiikka 0 0
2 matem. opettaja 0 0
3 tietotekniikka 11 48
4 fysiikka tai kemia 8 35
5 muu 4 17
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
tietotekniikka
Maksimi
muu
Keskiarvo
3,7
Moodi
tietotekniikka
Mediaani
tietotekniikka
Keskihajonta
0,75

Luennot

Osallistuin luennoille

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 En juuri ollenkaan 6 24
2 Muutamalle 0 0
3 Noin puolelle 0 0
4 Useimmille 5 20
5 Lähes jokaiselle 14 56
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
En juuri ollenkaan
Maksimi
Lähes jokaiselle
Keskiarvo
3,84
Moodi
Lähes jokaiselle
Mediaani
Lähes jokaiselle
Keskihajonta
1,64

Jos et osallistunut luentoihin, niin miksi?

  1. Aikaisempana kertana käyty.
  2. Helppo oppiaine ja laiska opiskelija.
  3. Luennot liian myöhään illalla.
  4. En kerinnyt.
  5. Kävin viime vuonna.

Luennoilla painotettiin selkeästi oleellisia kohtia.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 1 4
2 Erimieltä 0 0
3 En osaa sanoa 3 13
4 Samaa mieltä 14 61
5 Täysin samaa mieltä 5 22
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,96
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
0,86

Luennoilla esitettiin riittävästi esimerkkejä.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 0 0
2 Erimieltä 6 26
3 En osaa sanoa 2 9
4 Samaa mieltä 13 57
5 Täysin samaa mieltä 2 9
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Erimieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,48
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
0,97

Luennoilla kannatti käydä, vaikka käytössä olikin kirjallisuutta ja muuta materiaalia.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 0 0
2 Erimieltä 3 13
3 En osaa sanoa 3 13
4 Samaa mieltä 8 35
5 Täysin samaa mieltä 9 39
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Erimieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
4
Moodi
Täysin samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
1,02

Luennoitsija esitti asiat selkeästi.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 1 4
2 Erimieltä 0 0
3 En osaa sanoa 3 13
4 Samaa mieltä 14 61
5 Täysin samaa mieltä 5 22
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,96
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
0,86

Opetuksen vaatimustaso on ollut sopiva.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 1 4
2 Erimieltä 2 9
3 En osaa sanoa 4 17
4 Samaa mieltä 14 61
5 Täysin samaa mieltä 2 9
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,61
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
0,92

Pystyisin opettamaan kurssilla oppimaani edelleen jollekin toiselle.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 1 4
2 Erimieltä 2 9
3 En osaa sanoa 10 43
4 Samaa mieltä 9 39
5 Täysin samaa mieltä 1 4
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,3
Moodi
En osaa sanoa
Mediaani
En osaa sanoa
Keskihajonta
0,86

Luennot menivät päällekkäin muiden kurssien kanssa.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 13 57
2 Erimieltä 5 22
3 En osaa sanoa 3 13
4 Samaa mieltä 1 4
5 Täysin samaa mieltä 1 4
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
1,78
Moodi
Täysin eri mieltä
Mediaani
Täysin eri mieltä
Keskihajonta
1,1

Jos oli päällekkäisyyttä, niin minkä kurssin kanssa?

  1. Toisten tiedekuntien kurssien kanssa.
  2. www-julkaiseminen

Muuta palautetta luennoista:

  1. Hyvät, selkeät luennot. Luennoitsija vaati myös luentoja seuraavilta opiskelijoilta hiljaisuutta, mikä auttoi keskittymistä luentoon, tätä toivoisin myös muilta luennoitsijoilta!
  2. Keskityttiin juuri olennaisiin asioihin. Approbatur tason kursseilla ei mielestäni tarvitse todistaa jokaista asiaa, koska ainakaan itse en ole ikinä todistuksista saanut mitään irti!
  3. Kurssi ei tietääkseni edennyt minkään kirjan tai monisteen mukaan mitä olisi voinut seurata sen sijaan, että kopioi kaiken minkä taululle kirjoitetaan. Seuraaminen on itselle helpompaa kun ei tarvitse samalla kirjoittaa.
  4. Mielestäni luennoitsija ei osaa olla oppilastyössä, sillä opiskelijoiden nöyryyttäminen ja haukkuminen tyhmäksi ei kuulu asiaan!!!!!! Ja mielestäni luennoitsijan tehtävänä on opettaa, myös demoissa, vaikka hän itse väitti ettei hänen tarvitse!!!!! Hänen käytöksensä on hyvin epäammattimaista!!!!!!
  5. Ajankohta oli huono, ei luentoja ollenkaan iltaisin.

Ohjaukset

Osallistuin ohjauksiin

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 En juuri lainkaan 15 60
2 Muutamalle 3 12
3 Noin puolelle 1 4
4 Useimmille 3 12
5 Lähes jokaiselle 3 12
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
En juuri lainkaan
Maksimi
Lähes jokaiselle
Keskiarvo
2,04
Moodi
En juuri lainkaan
Mediaani
En juuri lainkaan
Keskihajonta
1,48

Jos et osallistunut ohjauksiin, niin miksi?

  1. Edelleen, helppo oppiaine ja laiska opiskelija.
  2. Ei kerinnyt.
  3. Ei vain tullut mentyä.
  4. En kokenut tarpeelliseksi.
  5. En ole kokenut itselleni tarpeellisiksi.
  6. Harjoituksiin osallistuminen tuntui riittävältä.
  7. Opin paremmin itse laskemalla. Helpompi keskittyä.
  8. Ajanpuute, lastenhoito.
  9. Ei ollut aikaa.
  10. En kerinnyt.
  11. En tarvinnut.
  12. Meni päällekkäin muiden menojen kanssa/ei jaksanut jäädä kuuden jälkeen enää yliopistolle.

Ohjaustehtävistä olen ratkaissut

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 alle 20 % 15 68
2 20-40 % 1 5
3 40-60 % 0 0
4 60-80 % 5 23
5 yli 80 % 1 5
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
alle 20 %
Maksimi
yli 80 %
Keskiarvo
1,91
Moodi
alle 20 %
Mediaani
alle 20 %
Keskihajonta
1,41

Ohjaustehtävät tukivat luennoilla esitettyjä asioita.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 0 0
2 Eri mieltä 2 10
3 En osaa sanoa 12 57
4 Samaa mieltä 5 24
5 Täysin samaa mieltä 2 10
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,33
Moodi
En osaa sanoa
Mediaani
En osaa sanoa
Keskihajonta
0,78

Ohjaus oli selkeää ja hyödyllistä.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 1 5
2 Eri mieltä 1 5
3 En osaa sanoa 12 57
4 Samaa mieltä 5 24
5 Täysin samaa mieltä 2 10
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,29
Moodi
En osaa sanoa
Mediaani
En osaa sanoa
Keskihajonta
0,88

Ohjaustehtävät olivat liian vaikeita.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 1 5
2 Eri mieltä 5 24
3 En osaa sanoa 14 67
4 Samaa mieltä 1 5
5 Täysin samaa mieltä 0 0
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Samaa mieltä
Keskiarvo
2,71
Moodi
En osaa sanoa
Mediaani
En osaa sanoa
Keskihajonta
0,63

Ohjauksissa tehtävien ratkaisut on selvitetty riittävästi.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 1 5
2 Eri mieltä 0 0
3 En osaa sanoa 13 62
4 Samaa mieltä 6 29
5 Täysin samaa mieltä 1 5
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,29
Moodi
En osaa sanoa
Mediaani
En osaa sanoa
Keskihajonta
0,76

Palautetta ohjausten pitäjille:

  1. Ohjaaja osasi neuvoa hyvin vaikeissa tehtävissä ja hän neuvoi kaikki tasapuolisesti.
  2. Hyvin vedetyt ohjaukset plussaa erityisesti ratkaisujen malliratkaisuista taululle tehtynä!
  3. Tehtävien ratkaisut ja eri vaiheet voisi selittää tarkemmin ja hitaammin, niin varmasti tajuaisi aina, mitä kussakin kohdassa tapahtuu.

Muuta palautetta ohjauksista:

  1. Ohjaukset ovat erittäin opettavaisia ja hyviä!

Harjoitukset

Osalllistuin demoihin

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 En juuri lainkaan 4 16
2 Muutamalle 1 4
3 Noin puolelle 1 4
4 Useimmille 4 16
5 Lähes jokaiselle 15 60
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
En juuri lainkaan
Maksimi
Lähes jokaiselle
Keskiarvo
4
Moodi
Lähes jokaiselle
Mediaani
Lähes jokaiselle
Keskihajonta
1,5

Jos et osallistunut demoihin, niin miksi?

  1. Kurssin alussa oli kiirettä enkä ehtinyt laskemaan demoja ja näin että demoissa on aika turha käydä kun mitään ei ole laskenut.
  2. En kerinnyt.
  3. Helppo oppiaine ja laiska opiskelija.
  4. Kaikki meni päällekkäin muiden menojen kanssa/ ei jaksanut jäädä kuuden jälkeen yliopistolle.

Demotehtävistä olen ratkaissut

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 alle 20 % 5 20
2 20-40 % 3 12
3 40-60 % 4 16
4 60-80 % 8 32
5 yli 80 % 5 20
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
alle 20 %
Maksimi
yli 80 %
Keskiarvo
3,2
Moodi
60-80 %
Mediaani
40-60 %
Keskihajonta
1,41

Demotehtävät tukivat luennoilla esitettyjä asioita.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 0 0
2 Eri mieltä 1 4
3 En osaa sanoa 1 4
4 Samaa mieltä 17 74
5 Täysin samaa mieltä 4 17
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
4,04
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
0,62

Demo-ohjaus oli selkeää ja hyödyllistä.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 0 0
2 Eri mieltä 2 9
3 En osaa sanoa 4 17
4 Samaa mieltä 13 57
5 Täysin samaa mieltä 4 17
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,83
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
0,82

Demotehtävät ovat olleet liian vaikeita.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 0 0
2 Eri mieltä 9 38
3 En osaa sanoa 11 46
4 Samaa mieltä 3 12
5 Täysin samaa mieltä 1 4
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
2,83
Moodi
En osaa sanoa
Mediaani
En osaa sanoa
Keskihajonta
0,8

Demoissa tehtävien ratkaisut on selvitetty riittävästi.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 0 0
2 Eri mieltä 4 17
3 En osaa sanoa 5 22
4 Samaa mieltä 12 52
5 Täysin samaa mieltä 2 9
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,52
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
0,88

Palautetta demojen pitäjille:

  1. Mielestäni demopitäjä ei osannut selittää kaikkia tehtäviä riittävän hyvin. Mutta yleisesti asiat tulivat selviksi.
  2. 4. ryhmä, en muista naisvetäjän nimeä. Asiat tulivat selviksi. Vetäjä oli hyvin varautunut esittämään itse ratkaisut, jos opiskelijat eivät olleet saaneet oikeita vastauksia.
  3. Ei mallivastauksia saatavilla jos ei kerinnyt demoihin mennessä niitä laskea ja haluasi tehdä niitä myöhemmin. Tehtäviä joita kukaan ei ollut laskenut ei käyty läpi. Se, että kukaan ei ole laskenut jotain tehtävää ei tarkoita etteikö sitä olisi yritetty ratkaista ja sen takia ne ehdottomasti pitäisi käydä läpi.
  4. Ei kyllä uskaltanut ruksata tehtäviä, jos ei ollut 100% varma, että ratkaisu oli oikein. Vaara tulla "hajoitettua" taululla liian suuri. Itselle ei kyllä käynyt koskaan niin, mutta säälin niitä ressukoita...
  5. Voisko demoista olla vetäjän tekemä moniste ratkaisuista. Epämääräisten harakanvarpaiden kopioiminen taululta on vaikeaa/mahdotonta. Oikeista demoratkaisuista olisi kuitenkin paljon hyötyä tenttiin valmistautuessa.

Muuta palautetta demoista:

  1. Kurssin alussa olisi pitänyt selkeästi ilmoittaa, aiotaanko laskuharjoituksista antaa hyvityksiä tenttiin. Nyt jäi olo, että saatetaan antaa - ehkä ei anneta...
  2. Miksi opiskelijoille ei selkeästi kerrota, mitä demoaktiivisuudella saa. Siis tuleeko tenttiin hyvityspisteitä yms.
  3. Palautusjärjestelmä olisi oltava myös heille, jotka eivät pääse demoihin osallistumaan. Esim kirjallisesti pyydettävä lupa, jonka saa hyvällä syyllä. Luvan saaneiden demot korjattaisiin / kommentoisiin etänä.
  4. Tehtävät jäivät välillä ilman ratkaisua, koska tehtävän antaja ei osannut kuvitella, että ratkaisusta syntyisi jotain "noin ikävää...".

Loppukoe

Loppukoe oli liian vaikea.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 täysin eri mieltä 0 0
2 eri mieltä 9 38
3 en osaa sanoa 8 33
4 samaa mieltä 4 17
5 täysin samaa mieltä 3 12
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
eri mieltä
Maksimi
täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,04
Moodi
eri mieltä
Mediaani
en osaa sanoa
Keskihajonta
1,02

Loppukokeen kysymykset vastasivat hyvin kurssin sisältöä.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 täysin eri mieltä 0 0
2 eri mieltä 1 4
3 en osaa sanoa 0 0
4 samaa mieltä 20 83
5 täysin samaa mieltä 3 12
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
eri mieltä
Maksimi
täysin samaa mieltä
Keskiarvo
4,04
Moodi
samaa mieltä
Mediaani
samaa mieltä
Keskihajonta
0,54

Loppukokeessa oli tarpeeksi vastausaikaa.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 täysin eri mieltä 1 4
2 eri mieltä 2 8
3 en osaa sanoa 1 4
4 samaa mieltä 9 38
5 täysin samaa mieltä 11 46
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
täysin eri mieltä
Maksimi
täysin samaa mieltä
Keskiarvo
4,12
Moodi
täysin samaa mieltä
Mediaani
samaa mieltä
Keskihajonta
1,09

Muuta palautetta loppukokeesta:

  1. Eikö tenttikysymysten tulisi olla helpompia kuin demotehtävien? Demoja tehdessä voi kuitenkin käyttää laskinta, kaavoja ja muita apumateriaaleja, eivätkä ne aina ratkea silti.
  2. Hyviä perustehtäviä.
  3. Koe huomattavan paljon vaikeampi kuin demotehtävien taso.
  4. Loppukokeessa oli mielestäni liian usein tehtävä, jossa oli joku kompa tms. En osaa selittää tätä paremmin, mutta mielestäni useat tehtävät olivat "tarpeettoman" vaikeita verrattuna demojen / ohjausten tehtäviin. Ehkä en vain pidä sin & cos laskuista... Laskimen puute haittasi tehtävässä 3 (siinä missä laskettiin kuvaajien väliin jäävä ala)!
  5. Tuntuihan se vaikealta kun ei kaikki asiat ole hallussa.
  6. Yllätyin, kun tentissä olikin 5 tehtävää 4 sijaan, kun asiasta ei oltu informoitu kurssilla ollenkaan. Tehtävät olivat vaikeita, joten vastausaika meinasi loppua kesken.

Kurssi yleisesti

Käytän kurssin opiskeluun viikossa luentojen/ harjoitusten lisäksi aikaa

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 alle 2 h 9 38
2 2-4 h 13 54
3 4-6 h 2 8
4 6-8 h 0 0
5 yli 8 h 0 0
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
alle 2 h
Maksimi
4-6 h
Keskiarvo
1,71
Moodi
2-4 h
Mediaani
2-4 h
Keskihajonta
0,61

Kurssin tavoitteet on määritelty selkeästi.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 1 4
2 Eri mieltä 3 12
3 En osaa sanoa 7 29
4 Samaa mieltä 10 42
5 Täysin samaa mieltä 3 12
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,46
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
1

Mielenkiintoni kurssin aiheisiin on lisääntynyt kurssin aikana.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 2 8
2 Eri mieltä 6 25
3 En osaa sanoa 7 29
4 Samaa mieltä 8 33
5 Täysin samaa mieltä 1 4
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
En osaa sanoa
Keskihajonta
1,04

Olen mielestäni oppinut kaikki kurssilla käsitellyt asiat.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 2 8
2 Eri mieltä 6 25
3 En osaa sanoa 2 8
4 Samaa mieltä 13 54
5 Täysin samaa mieltä 1 4
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,21
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
1,12

Uskon kurssista olevan hyötyä myöhemmissä opinnoissani tai työssäni.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 2 8
2 Eri mieltä 4 17
3 En osaa sanoa 4 17
4 Samaa mieltä 13 54
5 Täysin samaa mieltä 1 4
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,29
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
1,06

Kurssi on ollut motivoiva jatkoa ajatellen.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 3 12
2 Eri mieltä 4 17
3 En osaa sanoa 7 29
4 Samaa mieltä 9 38
5 Täysin samaa mieltä 1 4
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,04
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
En osaa sanoa
Keskihajonta
1,1

Kokonaisuutena olen tyytyväinen kurssiin.

Frekvenssitaulukko
CIdVaihtoehtof%
1 Täysin eri mieltä 2 8
2 Eri mieltä 3 12
3 En osaa sanoa 2 8
4 Samaa mieltä 14 58
5 Täysin samaa mieltä 3 12
Tunnusluvut
TunnuslukuArvo
Minimi
Täysin eri mieltä
Maksimi
Täysin samaa mieltä
Keskiarvo
3,54
Moodi
Samaa mieltä
Mediaani
Samaa mieltä
Keskihajonta
1,12

Kokonaisuudessaan kurssissa oli hyvää:

  1. Harjoitukset vastasivat kurssin sisältöä erittäin hyvin. Ne tekemällä läpäisi kurssin kivutta.
  2. Hyvä luennoitsija, selkeä kokonaisuus.
  3. Newton-kevennys.
  4. Todella hyvät luennot, koska ne painottivat oikeita asioita ja olivat selkeät. Ohjaus / harjoitus tehtävät pääosin hyviä.

Kokonaisuudessaan kurssissa oli huonoa:

  1. Harjoituksien tekemisestä voisi mielestäni palkita hieman enemmän. Tämä varmasti motivoisi kaikkia tekemään ne, mikä on varmasti hyvä asia. Itseasiassa en ole varma, saiko harjoituksien tekemisestä hyvitystä. Asteikko 0-5 hyvityspistettä olisi mielestäni toimiva. Jos demoja on tehnyt 80% tai yli, niin mielestäni se jo todistaa että kurssin asiat on ymmärretty ja kurssin eteen on nähty vaivaa, ja sen pitäisi näkyä arvosanassa.
  2. Kurssimateriaali voisi olla yhdessä teoksessa. Nyt käytännössä kaikki materiaali on hankittava luennoilla.
  3. Luennoitsija ei ollut hyvä.
  4. Luentoaika on perheelliselle todella huono. Kurssikirjaa ei luennoitsijan mukaan ole, joten itsenäinen opiskelu oli varsin työlästä. Harjoitustehtäviä tai niiden ratkaisuja ei ole saatavissa verkosta.
  5. Olisin ehdottomasti kaivannut itseopiskelutehtäviä tai mallivastauksia(!) demotehtäviin. Appro kursseilla niitä oli saatavilla ja niistä oli huomattavasti apua. Varsinkin kun meinaa pudota kärryiltä niin laskut ovat hyvää harjoitusta.
  6. Vaativuustaso demoissa ja tentissä aivan liian korkea keskimääräiselle sivuaineopiskelijalle.
  7. Vaikea valmistautua kokeeseen, jos on itsenäisesti suorittanut, kun harjoitustehtäviä ei ole saatavissa missään.

Kehittäisin kurssia seuraavasti:

  1. Arvointiperusteet olisi hyvä kertoa jossain vaiheessa kurssia, esim. voiko harjoituksiin osallistumalla kompensoida tenttitulosta jne.
  2. Helpompia demo- ja tenttitehtäviä.
  3. Ks. ylempää. Demoissa ja ohjauksissa ehkä hieman enemmän selitystä siitä, mitä ratkaisussa tapahtuu. Jos asiat selittää "palikkamaisesti" niin tyhmäkin tajuaa (kuten minä). Luennoilla mielestäni asiat selitettiin juuri näin, mutta demoissa ja ohjauksissa ei yhtä hyvin.
  4. Kurssikirja/luentovihko. Demotehtävät nettiin. Demo pisteet korppiin.
  5. Mallivastaukset demoihin + mitä noihin muihin laatikoihin laitoin.
  6. Osasuoritukset korppiin nähtäväksi.
  7. Vaihtaisin luennoitsijan.
  8. Olisi kiva jos netistä löytyisi edes jotain tietoa, harjoitustehtäviä tms. kun niitä kerta muillakin matikan kursseilla on.