19.03.2014

Exchange-sähköpostin käyttö Outlook for Mac 2011 -ohjelmalla

 

Henkilökunnan Exchange-sähköpostin käyttö Mac-tietokoneilla onnistuu parhaiten käyttämällä Microsoft Outlook for Mac 2011 -ohjelmaa. Outlook for Mac 2011 on osa Microsoftin Office-pakettia, joten sitä ei ole todennäköisesti löydy oletuksena Mac-tietokoneilta. Henkilökuntaan kuuluvana voit kuitenkin ostaa Office-paketin käyttöösi halvalla.

 

Exchange-tilin lisääminen Outlook for Mac -ohjelmaan


1. Käynnistä Outlook-ohjelma

exchange-outlook-for-mac-2011_exchangeoutlookformac01.png

 

2. Valitse ylävalikosta "Työkalut" (Tools) -> "Tilit..." (Accounts...)

exchange-outlook-for-mac-2011_exchangeoutlookformac02.png

 

3. Valitse "Exchange-tili" (Exchange Account)

exchange-outlook-for-mac-2011_exchangeoutlookformac03.png

 

4. Anna ohjelmaan seuraavat tiedot:

  • Sähköposti (E-mail address): sähköpostiosoitteesi, eli useimmiten etunimi.tarkennin.sukunimi@jyu.fi
  • Menetelmä (Method): Käyttäjänimi ja salasana (User Name and Password)
  • Käyttäjänimi (User name): käyttäjätunnuksesi (esim. mameikal)
  • Salasana (Password): käyttäjätunnuksesi salasana

Ota ruksi pois kohdasta "Määritä automaattisesti" (Configure automatically)

  • Palvelin (server): email.jyu.fi

Valitse tämän jälkeen "Lisää tili" (Add Account)

exchange-outlook-for-mac-2011_exchangeoutlookformac04.png

 

5. Tili on nyt lisätty ja Exchange-sähköposti on käytettävissä Outlookin kautta

exchange-outlook-for-mac-2011_exchangeoutlookformac05.png