22.11.2018

Vuosina 2012 -2018 valmistuneet kasvatustieteelliset väitöskirjat

2018

2017

2016

2015

  • Burns, Eila: “Tertiary teachers with dyslexia as narrators of their  professional life and identity”
  • Selkivuori, Leena: ”EI NÄIHIN VAIKEUKSIIN TYÖELÄMÄSSÄ TÖRMÄÄ. ” Oppimisen tuki ja erityiselle tuelle annetut merkitykset ammatillisessa aikuiskoulutuksessa opiskelijan näkökulmasta."
  • Eerola, Petteri: ”Responsible fatherhood: A narrative approach”
  • Kuukka, Anu: ”Lapset, ruumiillisuus ja päiväkodin järjestys. Tutkimus ruumiillisuuden tuottamisesta ja merkityksellistymisestä lasten päiväkotiarjessa”
  • Rautio, Elina: ”Avaimia sisäiseen vahvistumiseen. Elämän avaimet -koulutus ohjausinterventiona"
  • Salminen, Jonna: ”Response to Computer-Assisted Intervention in Children Most at Risk for Mathematics Difficulties”
  • Hiltunen, Tarja: "Äitiys, huostaanotto ja voimaantuminen"
  • Maija Rukajärvi-Saarela:  ”Tutkimuksellisuudesta innostusta alakoulujen kemian opetukseen: Kehittämistutkimus osallistavan luokanopettajan perus- ja täydennyskoulutuksen kehittämisestä”

 

2014

  • Hangasmaa, Mervi: ”Lapsen oppimissuunnitelma. Etnografinen seurantatutkimus eräässä päiväkoti-koulukontekstissa”
  • Isotalo, Kaisa: ”Pedagoginen synkronointi, vaikeus johtamispäätöksissä yläkoulunrehtorien kokemana”
  • Kairaluoma, Leila: ”Sujuvaksi lukijaksi: Lukemisvaikeuksien arvioinnista kohti näyttöön perustuvia interventioita”
  • Kivioja, Liisa: ”Opetussuunnitelman opettelijasta pohtivaksi osaajaksi. Omaelämäkerrallinen opetussuunnitelmatarina”
  • Liinamaa, Tarja: ”Merkityksellisen ohjaus- ja vuorovaikutussuhteen olemus lastentarhanopettajakoulutuksen ohjatussa harjoittelussa”
  • Maunula, Minna: “Perheellisen naistohtoriopiskelijan arki, elämänkulku ja tulevaisuusajattelu”
  • Mäkynen, Asko: ”Vuorovaikutuskaavion käytön vaikutus voimakäsitteen oppimiseen lukion mekaniikan opetusjaksoilla"
  • Nkengbeza, David: “Building a Professional Learning Community in a Conflict and Post-conflict Environment: A Case Study of a High School in Liberia”
  • Oksanen, Kimmo: “Serious Game Design: Supporting Collaborative Learning and Investigating Learners’ Experiences”
  • Pyykkö, Pirjo: ”Developing the Pedagogy of Joy as a Teacher Researcher through Project Action Research called Sleeping Beauty
  • Salminen, Jenni: "The teacher as a source of educational support: Exploring teacher–child interactions and teachers’ pedagogical practices in Finnish preschool classrooms"
  • Saqipi, Blerim: ”Developing teacher professionalism and identity in the midst of large scale education reform – the case of Kosovo”
  • Tuovinen, Paula: "Isien ja tyttärien kertomuksia yksinhuoltajaperheestä"
  • Viitala, Riitta: ”Jotenkin häiriöks. Etnografinen tutkimus sosioemotionaalista erityistä tukea saavista lapsista päiväkotiryhmässä”
  • Virolainen, Maarit: ”Toward Connectivity: The Internships of Finnish Universities of Applied Sciences”

2013

  • Harmoinen, Sari: ”Opettajan ohjauksen ja vuorovaikutuksen antaman tuen merkitys oppilaiden rakentaessa mallia magnetismista”
  • Koskela, Seija: "'MIE TEEN VAAN OMAN TYÖNI' Toimintatutkimus moniammatillisen yhteistyön ja ohjausosaamisen kehittämisestä osana opintojen keskeyttämisen ehkäisyä”.
  • Lehesvuori, Sami: “Towards dialogic teaching in science: Challenging classroom realities through teacher education“
  • Moate, Josephine: ”Reconceptualising teacherhood through the lens of foreign-language mediation”
  • Nieminen, Pasi: ”Representational consistency and the learning of forces in upper secondary school physics”
  • Nissilä, Pia: ”Yksilölliset työn määrittelyt oppilaanohjauksessa”
  • Okkolin, Mari-Anne: ”Highly Educated Women in Tanzania – Constructing Educational Well-being and Agency”
  • Parkkinen, Juha: ”Maailmankatsomus ohjauksessa – Opinto-ohjaajiksi opiskelevien kokemuksia maailmankatsomuksen hahmottamisesta”
  • Veijola, Anna: "Pedagogisen ajattelun kehittyminen aineenopettajankoulutuksessa. Tutkimus suoravalituista historian opettajaopiskelijoista"
  • Virtanen, Anne: "Opiskelijoiden oppiminen ammatillisen peruskoulutuksen työssäoppimisen järjestelmässä"
  • Vuorisalo, Mari: ”Lasten kentät ja pääomat. Osallistuminen ja eriarvoisuuksien rakentuminen”
  • Vähäsantanen, Katja: Vocational teachers’ professional agency in the stream of change”

2012

  • Hannula, Marja: “Dialogia etsimässä – pienryhmäkeskusteluja luokassa”.
  • Hautaviita, Janika:”Toimintatutkimus 6–9 -vuotiaiden lasten mediavalmiuksista ja mediataidoista”
  • Hökkä, Päivi: “Teacher educators amid conflicting demands: tensions between individual and organizational development”
  • Jokinen, Katja: "Opintie pienluokan kautta. Peruskoulun alkuopetuksen pienluokkatoiminnan arviointia"
  • Kautto-Knape, Erja: ”Oppilasta lamaannuttava kouluvuorovaikutus. Aineistoperustainen teoria oppilaan näkökulmasta”
  • Kiili, Carita: “Online reading as an individual and social practice"
  • Lautamo, Tiina: “Play Assessment for Group Settings (PAGS): Constructing and validating a measurement tool for assessment of children’s play performance in the day-care context”
  • Mikkonen, Annikki: “Matkailu-, ravitsemis- ja talousalan ammattikorkeakoulutuksen vaikuttavuus työelämän näkökulmasta”.
  • Rytivaara, Anna: ”Towards inclusion – teacher learning in co-teaching”
  • Saarinen, Minna: "Sosiaalisen elämän kehykset. Kampus-ohjelman opiskelijoiden sosiaalinen asema tuetussa aikuisopiskelussa ja vapaa-ajalla"