04.07.2018
Tutkimusuutiset
Yliopiston uutiset

JSBE:n markkinoinnin tutkimukselle jälleen tunnustusta

Janne Hepolan, Heikki Karjaluodon ja Anni Hintikan artikkeli on palkittu Journal of Product & Brand Management -lehden kunniamaininnalla.

Hepola, Karjaluoto ja Hintikka saavuttivat artikkelillaan ”The effect of sensory brand experience and involvement on brand equity directly and indirectly through consumer brand engagement” 
Emerald Literati Awards -kunniamaininnan. Palkintokriteereinä pidettiin tutkimuksen laadukkuutta, perusteellisuutta ja merkityksellisyyttä. 

- Kuluttajan sitoutumiseen (consumer engagement) liittyvä tutkimus on viime vuosina kasvanut räjähdysmäisesti ja liike-elämän päättäjät ovat erittäin kiinnostuneita asiakkaidensa kokonaisvaltaisesta sitouttamisesta. Tämä tutkimuksemme auttaa ymmärtämään kuluttajan sitoutumiseen vaikuttavia tekijöitä ja sitoutumisen vaikutusta brändipääomaan, kommentoi JSBE:n yliopistonopettaja Janne Hepola. 

Artikkeli on herättänyt mielenkiintoa, sillä se on ilmestymisensä (2017) jälkeen ladattu jo n. 1700 kertaa. Tutkimuksen aineisto on kerättiin 1390:ltä suomalaisen astiastobrändin asiakkaalta kyselyn avulla.

Lisätietoja

Heikki Karjaluoto

Professori

Kauppakorkeakoulu

heikki.karjaluoto@jyu.fi