13.09.2017

Huoltokutsut ja tarvikkeet

Koneet ilmoittavat vaativimmista huoltotarpeista tai vakavista virheistä automaattisesti Canonin palvelukeskukseen. Yleisesti Print it -palvelu tarkastaa huoltokutsun aiheellisuuden ja varmistaa sen Canonille. Käyttäjän ei siis välttämättä tarvitse tehdä itse mitään. Huom! Laadullisia ongelmia (mm. tummat raidat tulosteissa) kone ei luonnollisesti näe. Silloin käyttäjän ilmoitettava huollon tarpeesta vahtimestareille tai suoraan Yliopistopainon palvelunumeroon p. 050 441 4030 (ma - pe 8.00 - 16.00) tai sähköpostitse: printmaster@jyu.fi.

Teemme vianmäärityksen ja pyrimme antamaan pika-avun puhelinkonsultaatiolla. Tarvittaessa  toimitamme paikalle huoltoteknikon. Ilmoita viestissäsi tai soittaessasi laitteen nimi ja sijainti. Nimi on kirjoitettu valotuskannen vasemmassa etureunassa sijaitsevaan nimitarraan. Tarvittaessa myös laitteen sarjanumero löytyy valotuskannen päältä, oikeasta takakulmasta. Myös verkkotulostimien etupuolella on vastaava nimitarra huoltoja varten.

Kulutustarvikkeet (väri, hukkavärisäiliö ja niitit)

Kulutustarvikkeiden vaihdot ja pikkuselvitykset hoituvat vahtimestareiden avulla, koska heidät on koulutettu vastaavaan tehtävään ja heillä on varastoituna kaikki tarvittavat kulutustarvikkeet (värit, hukkavärisäiliöt ja niitit).

Canon-laitteet tilaavat automaattisesti loppuvat tarvikkeet ja ne toimitetaan vahtimestareiden keskitettyyn varastoon. Vahtimestarit toimittavat tarvikkeet tulostinlaitteiden läheisyyteen. Sama on myös paperitoimitusten suhteen. Yleensäkin jos jotain tarviketta ei löydy, ota yhteyttä ensin vahtimestariisi.

Huolto- ja tarvikepalvelu ei koske henkilökohtaisia pöytätulostimia. Niille yliopisto ei järjestä keskitettyä tukea tai tarvikkeita.