09.11.2016

Uusien mediamainonnan muotojen läpinäkyvyys verkossa - Transparency of New Forms of Media Advertising Online (TAO)

Vastuullinen tutkija: Professori, FT Vilma Luoma-aho

TAO-logoTutkimusryhmä:

Associate Professor, PhD Katerina Tsetsura
Tohtorikoulutettava, FM Matias Lievonen
Projektitutkija, VTM Petro Poutanen

Hankkeen rahoittaja: Helsingin Sanomain Säätiö

Hankkeen kesto: tammikuu 2014 - joulukuu 2015

Hankekuvaus:

Kaksivuotinen TAO-tutkimushanke tutkii uusien verkkomainonnan muotojen ilmiöitä (mukaan lukien natiivimainonta, brändätty journalismi, sponsoroidut sisällöt), ja yhdistää niiden tarkastelussa kolme tutkimusperinnettä: medialäpinäkyvyyden, sisältömarkkinoinnin ja PR:n. Tutkimuksen avulla yhdistetään media-, viestintä- ja mainostoimistojen edustajien sekä verkkomedian sisällöntuottajien näkemykset uusien mediamainonnan muotojen vaatimuksista ja tarjotaan samalla kokonaisvaltaisempaa ymmärrystä tästä kehittyvästä ilmiöstä. Tutkimushanke on kansainvälinen ja sitä tehdään Fullbright-yhteistyössä medialäpinäkyvyyden johtavan tutkijan, professori Katerina Tsetsuran (Yhdysvallat) kanssa.  

Lisätietoja TAO-tutkimushankkeesta:

Hanketiivistelmä (pdf)

Blogi: http://mediaexpectations.blogspot.com/