Julkaisut/publications 2015 - kielet/languages

Jakonen, T., Jalkanen, J., Paakkinen, T., & Suni, M. (Eds.). (2015). Kielen oppimisen virtauksia. Flows of langugage learning. Jyväskylä, Finland: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinlavk/issue/view/3595

Kalmbach, J.-M., & Stratilaki-Klein, S. (Eds.). (2015). Actes du 2e Colloque international du GRAC : Descriptions linguistiques et descriptions pédagogiques pour l’enseignement et l’apprentissage du français. Université Sorbonne Nouvelle; Université de Jyväskylä. Retrieved from http://www.univ-paris3.fr/medias/fichier/actes-colloque-grac_145036880...

Kovács, M., Laihonen, P., & Snellman, H. (Eds.). (2015). Culture, Language and Globalization among the Moldavian Csángós Today. Helsinki, Finland: Suomalais-Ugrilainen Seura; Helsingin yliopisto. Uralica Helsingiensia, 8.

Alisaari, J., Reiman, N., & Vaarala, H. (2015). ”Tätä käytetään ja paljon!” : Suomi-kouluille ensimmäinen yhteinen opetussuunnitelmasuositus. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9.12.2015 (Joulukuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/tata-kaytetaan-ja-paljon-suomi-kou... Open access

Almér, E. (2015). Where communication flows, languages swim freely : developing fieldwork methods for investigating preschool children's language beliefs. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia. Flows of langugage learning (pp. 159-171). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. Jyväskylä, Finland: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinlavk/article/view/49320

Amato, L. (2015). Il Madrigale di Giovan Battista Strozzi il Vecchio: dalle serie manoscritte al 'Canzoniere' a stampa. Medioevo e Rinascimento, XXIX (XXVI), 181-217.

Amato, L. (2015). Bibliotheca Apostolica Vaticana Exhibition II : Books, the Doors to the Renaissance. Roma nel rinascimento, 2015, 343-348.

Bergroth, M. (2015). Kaksisuuntaista kieleen sosiaalistumista kaksikielisissä perheissä. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia. Flows of langugage learning (pp. 126-141). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. Jyväskylä, Finland: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinlavk/article/view/49366

Blommaert, J., Westinen, E., & Leppänen, S. (2015). Further notes on sociolinguistic scales. Intercultural Pragmatics, 12 (1), 119-127. doi:10.1515/ip-2015-0005

Boyd, S., & Palviainen, Å. (2015). Building Walls or Bridges? A Language Ideological Debate About Bilingual Schools in Finland. In M. Halonen, P. Ihalainen, & T. Saarinen (Eds.), Language Policies in Finland and Sweden. Interdisciplinary and multi-sited comparisons (pp. 57-89). Bristol: Multilingual Matters.

Caruso, G. (2015). An emotional framework in foreign language pedagogy : facing the Postmethod challenge. Jyväskylä, Finland: University of Jyväskylä. Jyväskylä studies in humanities, 257. Retrieved from http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-6250-0 Open access

Coleman, M. (2015). Book review: City Indian: Native American Activism in Chicago, 1893-1934. American Studies in Scandinavia, 47 (2), 127-129.

Coleman, M. (2015). Book Review : John Demos. The Heathen School: A Story of Hope and Betrayal in the Age of the Early Republic. American Historical Review, 120 (1), 239-240. doi:10.1093/ahr/120.1.239

De Meulder, M. (2015). Sign Language Recognition : Tensions between Specificity and Universalism in International Deaf Discourses. In M. Friedner, & A. Kusters (Eds.), It’s a Small World : International Deaf Spaces and Encounters (pp. 160-172). Gallaudet University Press.

De Meulder, M. (2015). The Legal Recognition of Sign Languages. Sign Language Studies, 15 (4), 498-506. doi:10.1353/sls.2015.0018

De Meulder, M. (2015). A Barking Dog That Never Bites? The British Sign Language (Scotland) Bill. Sign Language Studies, 15 (4), 446-472. doi:10.1353/sls.2015.0016

Dlaske, K. (2015). Discourse Matters : Localness as a Source of Authenticity in Craft Businesses in Peripheral Minority Language Sites. Critical Approaches to Discourse Analysis across Disciplines, 7 (2), 243-262. Retrieved from http://www.lancaster.ac.uk/fass/journals/cadaad/wp-content/uploads/201... Open access

Dufva, H. (2015). Dialogues and interconnections : language, culture and identity. In M. Carayol, & R. Peltola (Eds.), Singularités, pluralités : Identités linguistiques et littéraires en Finlande : actes du colloque tenu à l'université de Caen Basse-Normandie (18-19 novembre 2011) (pp. 13-24, 187-188). Presses Universitaires de Caen.

Dufva, H., & Aro, M. (2015). Dialogical View on Language Learners' Agency: Connecting Intrapersonal with Interpersonal. In P. Deters, X. Gao, E. R. Miller, & G. Vitanova (Eds.), Theorizing and Analyzing Agency in Second Language Learning : Interdisciplinary Approaches (pp. 37-53). Second Language Acquisition, 84. Bristol: Multilingual Matters.

Dufva, H., & Salo, O.-P. (2015). Kielten äärellä : kielitietoisuus oppimisen tukena. In O.-P. Salo, & M. Kontoniemi (Eds.), Kohti uutta : 100 vuotta koulun kehittämistä Jyväskylän normaalikoulussa (pp. 211-226). Jyväskylä, Finland: Jyväskylän normaalikoulu, Jyväskylän yliopisto.

Harju-Luukkainen, H., Sulkunen, S., & Vettenranta, J. (2015). Enemmän yhtäläisyyksiä kuin eroja : ruotsinkieliset pienet ja suuret koulut PISA 2009 -tulosten valossa. Nuorisotutkimus, 33 (3-4), 59-73.

Henderson, A., Curnick, L., Frost, D., Kautzsch, A., Kirkova-Naskova, A., Levey, D., . . . , & Waniek-Klimczak, E. (2015). The English Pronunciation Teaching in Europe Survey : Factors Inside and Outside the Classroom. In J. A. Mompean, & J. Fouz-González (Eds.), Investigating English Pronunciation : Current Trends and Directions (pp. 260-291). Palgrave Macmillan. Open access

Henderson, A., Curnick, L., Frost, D., Kautzsch, A., Kirkova-Naskova, A., Levey, D., . . . , & Waniek-Klimczak, E. (2015). Pronunciation in an EFL setting : what's going on inside & around European classrooms?. Speak Out!, 2015 (52), 49-58. Retrieved from http://webkajl.pedf.cuni.cz/documents/publications/SpeakOut!52.pdf Open access

Jakonen, T., Jalkanen, J., Paakkinen, T., & Suni, M. (2015). Kielen oppimisen virtauksia ja pedagogiikan pyörteitä : näkökulmia tutkimukseen ja laajeneviin oppimisympäristöihin. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia. Flows of langugage learning (pp. 7-20). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. Jyväskylä, Finland: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinlavk/article/view/53191

Jantunen, J. H. (2015). Oppimiskontekstin vaikutus oppijanpragmatiikkaan : astemääritteet leksikaalisina nallekarhuina. Lähivõrdlusi. Lähivertailuja, 25, 105-136. doi:10.5128/LV25.05 Open access

Jantunen, J. H., & Brunni, S. (2015). Learner Language. In M. Bigelow, & J. Ennser-Kananen (Eds.), The Routledge Handbook of Educational Linguistics (pp. 383-394). Routledge. Open access

Jantunen, J. H., & Pirkola, S. (2015). Oppijansuomen sähköiset tutkimusaineistot : nykytilanne. Virittäjä, 119 (1), 88-103. Open access

Jantunen, T. (2015). How long is the sign?. Linguistics, 53 (1), 93-124. doi:10.1515/ling-2014-0032 Open access

Jantunen, T. (2015). Rinnastuksen prosodiaa suomalaisessa viittomakielessä. In M. Lehtinen, & U. K. Laine (Eds.), Julkaisut : XXIX Fonetiikan päivät (pp. 15-21). Tiede ja teknologia, 7/2015. Helsinki, Finland: Aalto-yliopisto. Retrieved from http://fp2015.aalto.fi/Fonetiikan_Paivat-2015_Aalto-yliopisto.pdf Open access

Jousmäki, H. (2015). Christian metal online : the discursive construction of identity and culture. Jyväskylä, Finland: University of Jyväskylä. Jyväskylä studies in humanities, 244. Retrieved from http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-6091-9 Open access

Kajander, K., Alanen, R., Dufva, H., & Kotkavuori, E. (2015). Kielimuureja vai yhteiseloa : odotuksia ja kokemuksia kahden kielen koulusta. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia. Flows of langugage learning (pp. 142-158). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. Jyväskylä, Finland: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinlavk/article/view/49395

Kajander, K., Dufva, H., Alanen, R., & Kotkavuori, E. (2015). Kaksi kieltä - yksi koulurakennus. Tempus, 50 (2), 20-21.

Kalaja, P. (2015). A Review of Five Studies on Learner Beliefs About Second Language Learning and Teaching : Exploring the Possibilities of Narratives. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia. Flows of langugage learning (pp. 21-38). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. Jyväskylä, Finland: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinlavk/article/view/53193

Kalmbach, J.-M. (2015). Le marqueur d’infinitif: le français face à l’espagnol. In C. Bruley, & J. Suso López (Eds.), La terminología gramatical del español y del francés / La terminologie grammaticale de l’espagnol et du français : Emergencias y transposiciones, traducciones y contextualizaciones / Émergences et transpositions, traductions et contextualisations (pp. 151-170). Studien zur romanischen Sprachwissenschaft und interkulturellen Kommunikation, 100. Frankfurt am Main: Peter Lang publishing group.

Karjalainen, R. (2015). Saamen kielet pääomana monikielisellä Skábmagovat-elokuvafestivaalilla. Jyväskylä, Finland: University of Jyväskylä. Jyväskylä studies in humanities, 254. Retrieved from http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-6209-8 Open access

Kautonen, M., Kuronen, M., Ullakonoja, R., Tergujeff, E., & Dufva, H. (2015). På väg mot bättre språkundervisning - FOKUS på uttal. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11.03.2015 (Maaliskuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/pa-vag-mot-battre-sprakundervisnin... Open access

Kelly, R., Dufva, H., & Tapio, E. (2015). Many languages, many modalities : Finnish Sign Language signers as learners of English. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia. Flows of langugage learning (pp. 113-125). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. Jyväskylä, Finland: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinlavk/article/view/49371

Kolu, J., & Kuronen, M. (2015). Vokalerna /y/ och /a/ vid kodväxling hos Haparandaungdomar. In M. Forsskåhl, M. Kivilehto, J. Koivisto, & P. Metsä (Eds.), Svenskan i Finland 15 (pp. 156-172). Tampere, Finland: Tampere Univeristy Press. Retrieved from http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-9937-1 Open access

Kujawinski, J. (2015). Commenting on Historical Writings in Medieval Latin Europe : A Reconnaissance. Acta Poloniae Historica, 112, 159-200. doi:10.12775/APH.2015.112.06 Open access

Kujawinski, J. (2015). Komentowanie historiografii w średniowiecznej Europie. Próba charakterystyki zjawiska na podstawie wybranych zabytków z obszaru romańskiego (XI–XV w.). In A. Dąbrówka, & M. Olszewski (Eds.), Komentarz Jana z Dąbrówki do Kroniki biskupa Wincentego (pp. 105-134). Studia Staropolskie Series Nova, Tom XLII (XCVIII). Warszawa: Polska Akademia Nauk.

Kujawinski, J. (2015). Verso un quadro più completo della produzione storiografica del Mezzogiorno angioino. Presentazione del progetto "Mare Historiarum" e alcune considerazioni sul manoscritto BAV, Vat. lat.1860. In G. Alfano, E. Grimaldi, S. Martelli, A. Mazzucchi, M. Palumbo, A. P. Saggese, & C. Vecce (Eds.), Boccaccio e Napoli : Nuovi materiali per la storia culturale di Napoli nel Trecento Atti del Convegno Boccaccio angioino. Per il VII centenario della nascita di Giovanni Boccaccio, Napoli-Salerno, 23-25 ottobre 2013 (pp. 387-403). Quaderni della Rassegna, 95. Firenze: Franco Cesati Editore.

Kujawinski, J. (2015). Robert Kasperski: Teodoryk Wielki i Kasjodor. Studia nad tworzeniem "tradycji dynastycznej Amalów" [Book review]. Deutsches Archiv für Erforschung des Mittelalters, 71 (1), 320.

Kujawinski, J. (2015). Commentare storici nell’Italia meridionale del XIV secolo. Intorno alle glosse presenti nel ms. BAV, Vat. lat. 5001. In Per Enzo. Studi in memoria di Vincenzo Matera (pp. 131-169). Firenze: Firenze University Press. Retrieved from http://www.fupress.com/catalogo/per-enzo--studi-in-memoria-di-vincenzo... Open access

Kujawinski, J. (2015). Book review : Rafał Ojrzyński, Obraz Polski i Polaków w pismach Eneasza Sylwiusza Piccolominiego (papieża Piusa II). Roma nel Rinascimento, 2015, 308-309.

Kuronen, M. (2015, 22). Hur blir man bra på uttal?. Källan, pp. 20-22. Retrieved from http://www.sls.fi/sites/default/files/pdf/1985.pdf

Kuronen, M. (2015). Tonaccenterna i avancerade finska inlärares svenska – en akustisk studie. Nordand : nordisk tidsskrift for andrespråksforskning, 10 (1), 53-80. Open access

Kusters, A., De Meulder, M., Friedner, M., & Emery, S. (2015). On “diversity” and “inclusion”: Exploring paradigms for achieving Sign Language Peoples’ rights. Max Planck Institute for the Study of Religious and Ethnic Diversity. MMG Working Paper, 15-02. Retrieved from http://www.mmg.mpg.de/fileadmin/user_upload/documents/wp/WP_15-02_Kust... Open access

Kytölä, S., & Westinen, E. (2015). “I be da reel gansta”—A Finnish footballer’s Twitter writing and metapragmatic evaluations of authenticity. Discourse, Context and Media, 8, 6-19. doi:10.1016/j.dcm.2015.05.001 Open access

Kääntä, L. (2015). The Multimodal Organisation of Teacher-Led Classroom Interaction. In C. J. Jenks, & P. Seedhouse (Eds.), International Perspectives on ELT Classroom Interaction (pp. 64-83). Palgrave Macmillan. doi:10.1057/9781137340733.0009

Laihonen, P. (2015). Linguistic landscapes of a minoritized regional majority: Language ideologies among Hungarians in South-West Slovakia. In M.-P. Laitinen, & A. Zabrovskaja (Eds.), Dimensions of sociolinguistic landscapes in Europe: Materials and methodological solutions (pp. 171-198). Sprachkönnen und Sprachbewusstheit in Europa / Language Competence and Language Awareness in Europe, 7. Frankfurt am Main: Peter Lang publishing group. Open access

Laihonen, P. (2015). Indexing the Local, State and Global in the Contemporary Linguistic Landscape of a Hungarian town in Slovakia. In J. Wachtarczyková, L. Satinská, & S. Ondrejovič (Eds.), Jazyk v politických, ideologických a interkultúrnych vzťahoch : Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie Jazyk v politických, ideologických a interkultúrnych vzt'ahoch konanej 21.-22.5.2014 v Bratislave (pp. 280-301). Sociolinguistica Slovaca, 8. Bratislava: Veda. Open access

Laihonen, P. (2015). A nyelvoktatás elmélete és gyakorlata ma : betekintés a finn oktatásába és azon túl. In I. Vančo, & I. Kozmács (Eds.), Nyelvtanulás - nyevtanítas. Fókuszban az álamnyelv oktása kisebbségek számára (pp. 43-56). Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre.

Laihonen, P. (2015). Theory and practice of language education today: Insights from teaching Finnish and beyond. In I. Vančo, & I. Kozmács (Eds.), Language learning and teaching: State language teaching for minorities (pp. 43-56). Constantine the Philosopher University in Nitra.

Laihonen, P., Kovács, M., & Snellman, H. (2015). In search of new perspectives on the Moldavian Csángós. In M. Kovács, P. Laihonen, & H. Snellman (Eds.), Culture, language and globalization among the Moldavian Csángós today (pp. 7-24). Uralica Helsingiensia, 8. Helsinki, Finland: Suomalais-Ugrilainen Seura; Helsingin yliopisto.

Laitinen, M.-P. (2015). Early nineteenth-century pauper letters. In A. Auer, D. Schreier, & R. Watts (Eds.), Letter Writing and Language Change (pp. 185-201). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9781139088275.011

Lehtonen, S. (2015). Kuopion kosmopoliitti keskustelija – Minna Canth aikalaisten silmin. Agricolan kirja-arvostelut, 2015 (26.3.2015). Retrieved from http://agricola.utu.fi/julkaisut/kirja-arvostelut/index.php?id=3781 Open access

Lehtonen, S. (2015). Writing Oneself into Someone Else’s Story – Experiments With Identity And Speculative Life Writing in Twilight Fan Fiction. Fafnir : Nordic Journal of Science Fiction and Fantasy Research, 2 (2), 7-18. Retrieved from http://journal.finfar.org/articles/316.pdf Open access

Leppänen, S. (2015). Dog blogs as ventriloquism: Authentication of the human voice. Discourse, Context and Media, 8, 63-73. doi:10.1016/j.dcm.2015.05.005 Open access

Leppänen, S., Møller, J. S., Nørreby, T. R., Stæhrc, A., & Kytölä, S. (2015). Authenticity, normativity and social media. Discourse, Context and Media, 8 (June), 1-5. doi:10.1016/j.dcm.2015.05.008 Open access

Leppänen, S., Møller, J. S., & Rørbeck, T. (Eds.). (2015). Discourse, Context and Media : Vol. 8 (June 2015). Authenticity, Normativity and Social Media. Elsevier BV. Discourse, Context and Media, 8.

Lobski, A. (2015). ”Древо смерти” и ”Древо жизни”. Сопоставительный анализ двух стихотворений А. С. Пушкина ("Drevo smerti" I "Drevo zhizni" : Sopostavitelnij analiz dvuh stihotvorenij A.S. Puskina). In И. И. Толстухина (Ed.), Русская литература в иностранной аудитории (Russkaja literatura v inostrannoi auditorii: Sbornik nauchnih statej) (pp. 250-254). Russian literature in a foreign audience. Collected articles, 5. St. Petersburg: RSPU Herzen.

Lobski, A., & Turunen, N. (2015). Использование художественных фильмов при формировании межкультурной компетенции в финской аудитории. In A. Nikunlassi, L. Gromova, & A. Gurin (Eds.), Актуальные проблемы изучения и преподавания РКИ в вузе в условиях интернационализации образования : Материалы II Международного семинара, посвященного 15-летию академического сотрудничества Тверского государственного университета с университетами Финляндии (pp. 356-362). University in Tver.

Lobski, A., & Turunen, N. (2015). Кино и телевидение в практике преподавания русского языка финским студентам. In А.М.Алексанков (Ed.), Международное сотрудничество в образовании и науке. Труды IX Международной конференции «Международное сотрудничество в образовании и науке: Актуальные вопросы обучения иностранных студентов в российских вузах. 50 лет подготовительному факультету" Санкт-Петербург, 20-23 мая 2015 г. Т.7. Современные технологии в обучении русскому языку как иностранному (pp. 56-66). Pietari: St. Petersburg State Polytechical University. Open access

Lähteenmäki, M. (2015). On the reception of Wilhelm von Humboldt’s linguistic ideas in the Soviet Union from the late 1920s to the early 1950s. Language and History, 58 (2), 111-123. doi:10.1080/17597536.2015.1112704

Lähteenmäki, M., & Pöyhönen, S. (2015). Language Rights of the Russian-Speaking Minority in Finland: Multi-sited Historical Arguments and Language Ideologies. In M. Halonen, P. Ihalainen, & T. Saarinen (Eds.), Language Policies in Finland and Sweden. Interdisciplinary and multi-sited comparisons (pp. 90-115). Bristol : Multilingual Matters. Open access

Maticsák, S., & Laihonen, P. (2015). István Nyirkos 1933-2013. Finnisch-Ugrische Forschungen, 62 (1-3), 549-551.

McCambridge, L. (2015). Academic Writing in an ELF Environment : Standardization, Accommodation - or Transformation?. In T. Lillis, K. Harrington, M. R. Lea, & S. Mitchell (Eds.), Working with Academic Literacies : Case Studies Towards Transformative Practice (pp. 185-193). Parlor Press. Retrieved from http://wac.colostate.edu/books/lillis/literacies.pdf Open access

McCambridge, L., & Saarinen, T. (2015). “I know that the natives must suffer every now and then”: Native / non-native indexing language ideologies in Finnish higher education. In S. Dimova, A. K. Hultgren, & C. Jensen (Eds.), English-medium instruction in European higher education : English in Europe, Vol. 3 (pp. 291-316). Language and Social Life, 4. Berlin: Mouton de Gruyter. doi:10.1515/9781614515272-015

Merisalo, O. (2015). Jean Golein, Clergonnet du roy: observations sur la traduction du De informacione principum attribuée à Golein. In J. Ducos, & M. Goyens (Eds.), Traduire au XIVe siècle : Evrart de Conty et la vie intellectuelle à la cour de Charles V (pp. 327-336). Série Sciences du Langage, Histoire de la Langue et des Dictionnaires, 16. Paris: Éditions Honoré Champion.

Merisalo, O. (2015). Translating the Classics into the vernacular in sixteenth-century Italy. Renaissance Studies : Journal of the Society for Renaissance Studies, 29 (1), 55-77. doi:10.1111/rest.12114

Mielikäinen, A. (2015). Monitieteinen tutkimus 1800-luvun kansankirjoittajien teksteistä. Virittäjä, 119 (1), 130-138.

Mustonen, S. (2015). Käytössä kehittyvä kieli : paikat ja tilat suomi toisena kielenä -oppijoiden teksteissä. Jyväskylä, Finland: University of Jyväskylä. Jyväskylä studies in humanities, 255. Retrieved from http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-6213-5 Open access

Mustonen, S., & Reiman, N. (2015). Suomi toisena kielenä -oppilaiden kirjoittamistaitoa ohjaamassa. Virke, 2015 (1), 24-27.

Mäntynen, A. (2015). Kurssimonisteesta Moodleen - yliopiston muuttuvat oppimateriaalit. In H. Ruuska, M. Löytönen, & A. Rutanen (Eds.), Laatua! : Oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä (pp. 209-217). Suomen tietokirjailijat ry. Retrieved from http://www.suomentietokirjailijat.fi/@Bin/462670/Laatua_oppimateriaali...

Mäntynen, A. (2015). "Sattumalta ymmärsin, mitä hän sanoi”. In I. Hetemäki, P. Raento, H. Sariola, & T. Seppä (Eds.), Kaikkea sattuu (pp. 239-253). Helsinki, Finland: Gaudeamus Oy; Helsinki University Press.

Mäntynen, A. (2015). Suunvuoro. Virittäjä, 119 (1), 3.

Mäntynen, A. (2015). Suunvuoro [Maallikkokääntämisen ja -tulkkauksen teemanumero]. Virittäjä, 119 (2), 159.

Mård-Miettinen, K., Palojärvi, A., & Palviainen, Å. (2015). Kaksikielisen pedagogiikan toteuttaminen päiväkodissa. AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksia, 8, 130-150. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinla/article/view/53776/16873 Open access

Mård-Miettinen, K., & Palviainen, Å. (2015). Familjeperspektiv på tvåspråkig verksamhet på en finsk daghemsavdelning. In M. Forsskåhl, M. Kivilehto, J. Koivisto, & P. Metsä (Eds.), Svenskan i Finland 15 (pp. 219-243). Tampere, Finland: Tampere Univeristy Press. Retrieved from http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-9937-1 Open access

Nagy, K. (2015). Bodily expressions of dominance in children's reasoning : an analysis of multimodal and sociometric data. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia. Flows of langugage learning (pp. 242-261). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. Jyväskylä, Finland: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinlavk/article/view/49355

Nagy, K. (2015). Kilencévesek a lakatlan szigeten : az érvelés szituációs beágyazottságának jelei. Esettanulmány. Argumentum, 11, 108-130. Retrieved from http://argumentum.unideb.hu/2015-anyagok/nagyk.pdf Open access

Nissi, R., & Honkanen, S. (2015). Kielityön uudet muodot : kielentutkijan katse tieto- ja osaamisyhteiskuntaan. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9.12.2015 (Joulukuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/kielityon-uudet-muodot-kielentutki... Open access

Nissi, R., & Lehtinen, E. (2015). Conducting a task while reconstructing its meaning : interaction, professional identities and recontextualization of a written task assignment. Pragmatics, 25 (3), 393-423. Open access

Nyman, T., Mäntylä, K., & Kajander, K. (2015). Lapset kielileirillä: iloisia ilmeitä ja hymyjä. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14.4.2015 (Huhtikuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/lapset-kielileirilla-iloisia-ilmei... Open access

Oittinen, T., & Piirainen-Marsh, A. (2015). Openings in technology-mediated business meetings. Journal of Pragmatics, 85 (August), 47-66. doi:10.1016/j.pragma.2015.06.001 Open access

Olbertz-Siitonen, M. (2015). Transmission delay in technology-mediated interaction at work. PsychNology Journal, 13 (2-3), 203-234. Retrieved from http://www.psychnology.org/File/PNJ13(2-3)/PSYCHNOLOGY_JOURNAL_13_2_OL... Open access

Olbertz-Siitonen, M., & Siitonen, M. (2015). The Silence of the Finns : exploring the Anatomy of an Academic Myth. Sosiologia, 52 (4), 318-333. Open access

Paavilainen, M. (2015). Inlärning och behärskning av svenskans verb- och adjektivböjning samt negationens placering hos finska grundskoleelever. Jyväskylä, Finland: University of Jyväskylä. Jyväskylä studies in humanities, 260. Retrieved from http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-6295-1 Open access

Palviainen, Å., & Huhta, A. (2015). Investigating relationships between language attitudes and policy issues. In F. M. Hult, & D. C. Johnson (Eds.), Research Methods in Language Policy and Planning : A Practical Guide (pp. 193-204). Wiley-Blackwell. doi:10.1002/9781118340349.ch17

Palviainen, Å., & Mård-Miettinen, K. (2015). Creating a bilingual pre-school classroom: the multilayered discourses of a bilingual teacher. Language and Education, 29 (5), 381-399. doi:10.1080/09500782.2015.1009092

Park, N. (2015). From the past to the future : self-concepts of English language teachers from Finland and Korea. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia. Flows of langugage learning (pp. 39-55). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. Jyväskylä, Finland: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinlavk/article/view/49414

Perikangas, H., & Ullakonoja, R. (2015). Motivaation yhteys luku- ja kirjoitustaitoon venäjää kotikielenään puhuvilla peruskoululaisilla. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9.9.2015 (Syyskuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/motivaation-yhteys-luku-ja-kirjoit... Open access

Pietikäinen, S. (2015). Multilingual dynamics in Sámiland: Rhizomatic discourses on changing language. International Journal of Bilingualism, 19 (2), 206-225. doi:10.1177/1367006913489199

Pietikäinen, S., Compton, S., & Dlaske, K. (2015). Putting resources into practice: a nexus analysis of knowledge mobilisation activities in language research and multilingual communities. Current Issues in Language Planning, 16 (3), 187-200. doi:10.1080/14664208.2015.972533

Pollari, P. (2015). Can a cheat sheet in an EFL test engage and empower students?. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia. Flows of langugage learning (pp. 208-225). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. Jyväskylä, Finland: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinlavk/article/view/48630

Puupponen, A., Wainio, T., Burger, B., & Jantunen, T. (2015). Head movements in Finnish Sign Language on the basis of Motion Capture data. Sign Language and Linguistics, 18 (1), 41-89. doi:10.1075/sll.18.1.02puu

Rasti Behbahani, A. (2015, 1). Vocabulary Learning Strategies. TESOL Newsletter. Retrieved from http://www.tesolkuwait.org/newsletters.html Open access

Riikonen, J. (2015). Lukiolaisten vertaispalaute verkkoympäristössä. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia. Flows of langugage learning (pp. 226-241). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. Jyväskylä, Finland: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/afinlavk/article/view/49387

Rissanen, M. (2015). Wolf Portents in Ancient Rome. Athenaeum : Studi di Letteratura e Storia dell' Antichità, 103 (1), 123-139.

Rynkänen, T., & Lähteenmäki, M. (2015). Русистика в университете г. Ювяскюля. Russkij jazyk za rubežom, 2015, 34-37.

Salonen, J., & Syväoja, S.-M. (2015). Finding an identity and social-emotional skills. In Proceedings of ICED 2015 : 22nd International Congress on the Education of the Deaf (pp. 24). Deaf Studies Unit; University of Patras. Retrieved from https://dl.dropboxusercontent.com/u/6204930/Proceedings_ICED_2015_FINA...

Seilonen, M., & Suni, M. (2015). Puhetta työstä: kansainvälisten terveydenhuollon ammattilaisten suomen kielen puhumistaidon arviointi. Ammattikasvatuksen aikakauskirja, 17 (2), 27-43.

Sáfár, A., Meurant, L., Haesenne, T., Nauta, E., De Weerdt, D., & Ormel, E. (2015). Mutual intelligibility among the sign languages of Belgium and the Netherlands. Linguistics, 53 (2), 353-374. doi:10.1515/ling-2015-0004 Open access

Takkinen, R., Jantunen, T., & Ahonen, O. (2015). Finnish Sign Language. In J. B. Jepsen, G. d. Clerck, S. Lutalo-Kiingi, & W. B. McGregor (Eds.), Sign Languages of the World : a Comparative Handbook (pp. 253-272). Berliini: De Gruyter. doi:10.1515/9781614518174-015

Tammelin-Laine, T. (2015). Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa. Virittäjä, 119 (2). Retrieved from http://ojs.tsv.fi/index.php/virittaja/article/view/50957

Tammelin-Laine, T. (2015). Tavoitteena suomen kielen perusteiden ja lukutaidon oppiminen alle vuodessa. Sutina : Suomi toisena kielenä -opettajat ry:n jäsenlehti, 2015 (2), 33-39.

Tammelin-Laine, T., & Martin, M. (2015). The simultaneous development of receptive skills in an orthographically transparent second language. Writing Systems Research, 7 (1), 39-57. doi:10.1080/17586801.2014.943148

Tergujeff, E. (2015). Good Servants but Poor Masters : On the Important Role of Textbooks in Teaching English Pronunciation. In E. Waniek-Klimczak, & M. Pawlak (Eds.), Teaching and Researching the Pronunciation of English : Studies in Honour of Włodzimierz Sobkowiak (pp. 107-117). Springer International Publishing. doi:10.1007/978-3-319-11092-9_6

Ullakonoja, R., & Kuronen, M. (2015). Young Russian Immigrants' Segmental Duration and Length in Finnish. In T. S. C. f. I. 2015 (Ed.), ICPhS 2015 : Proceedings of the 18th International Congress of Phonetic Sciences (pp. 1-5). International Phonetic Association. Retrieved from https://www.internationalphoneticassociation.org/icphs-proceedings/ICP... Open access

Uusimäki, T., Haapanen, U.-M., Kankkonen, J., Lönnholm, O., Mäntylä, P., Petäjäinen, T., . . . Savolainen, L. (2015). Laatua viittomakielelle kääntämiseen. Helsinki, Finland: Kuurojen Liitto ry. Retrieved from http://www.kuurojenliitto.fi/fi/file/2040/download?token=SWUB0_ER Open access

Vaaherkumpu, K., Pihko, R., Salo, O.-P., & Paavilainen, M. (2015). Reflektio opetusharjoittelun ohjaamisessa : heijastuksia omasta opettajuudesta. In O.-P. Salo, & M. Kontoniemi (Eds.), Kohti uutta : 100 vuotta koulun kehittämistä Jyväskylän normaalikoulussa (pp. 345-366). Jyväskylä, Finland: Jyväskylän normaalikoulu, Jyväskylän yliopisto.

da Silva, E. (2015). Humor (re)positioning ethnolinguistic ideologies: “You tink is funny?”. Language in Society, 44 (Special Issue 02), 187-212. doi:10.1017/S0047404515000044