Doctoral School

Markkinoinnin kongressit

Markkinoinnin keskeiset kongressit

EMAC European Marketing Academy

EMAC- kongressi keskittyy markkinoinnin alan kvantitatiiviseen tutkimukseen. Kongressi on korkeatasoinen ja kuuluu alan keskeisimpiin vuotuisiin tapahtumiin.

Esimerkiksi vuonna 2008 teemana oli ”Marketing Landscapes: a Pause for thought”, jossa käsiteltiin markkinoinnin tutkimuksen jakaantumista erityisaloihin ja sen tuomia ongelmia.

http://www.emac2008.org/

AMA American Marketing Association

AMA on Pohjois-Amerikan keskeinen markkinointitutkimuksen kongressi, jossatutkimuksen lisäksi tärkeällä sijalla on PhD-tutkijoiden rekrytointi ja kansainvälisten verkostojen luominen.

http://www.marketingpower.com/

ANZMAC Australian & New Zealand Marketing Academy Congress

ANZMAC on EMAC:in ja AMA:n ohella yksi tärkeimpiä markkinoinnin tutkimuksen kongresseja. Kongressi keskittyy markkinoinnin kvantitatiiviseen tutkimukseen.

http://www.anzmac.org/

IMP International Marketing and Purchasing

IMP – kongressin painopiste on business-to-business- ja verkostomarkkinoinnin tutkimuksessa, ja se onkin alansa tärkein tapahtuma. Vuonna 2008 kongressi pidettiin Uppsalan yliopistossa. Sen teema oli “Studies on Business Interaction – Consequences for Business in Theory Business in Practise”.

http://imp2008.impgroup.org/  

ACR Association of Consumer Research

Association for Consumer järjestää vuosittain kulutustutkimukseen painottuvia kongresseja Aasiassa, Pohjois-Amerikassa, Euroopassa sekä Etelä-Amerikassa.

http://www.acrwebsite.org/

ICORIA European Advertising Academy

Icoria on eurooppalainen pieni kongressi, joka keskittyy erityisesti markkinointiviestinnän tutkimukseen.

http://www.icoria.org/

HICCS Hawaii International Conference on System Sciences

HICCS - konferenssissa ovat esillä laajasti it-alan tutkimuksen ajankohtaiset kysymykset ja osallistujat ovat aiempina vuosina edustaneet laajasti eri tieteenaloja. HICCS:in tavoitteena on saattaa keskusteluun tutkimus ja yrityselämä sekä herättää tieteidenvälistä vuoropuhelua niiden välillä.

http://www.hicss.hawaii.edu/

Academy of Marketing Annual Conference

Academy of Marketing on Iso-Britanniassa pidettävä tasokas markkinoinnin konferenssi. Vuonna 2008 sen teemana oli ”Reflective marketing in a Material World”, ja se pidettiin Aberdeenissa Skotlannissa.  

http://www2.rgu.ac.uk/am2008/

greypinstr

 

JSBE research seminar

Seminar for everyone interested in high quality research in economics and business economics (program).