Executive MBA koulutus -tietosuojailmoitus
Mitä sinun tulisi tietää henkilötietojesi käsittelystä?
Jyväskylän yliopisto kerää sinusta henkilötietoja tehtäviensä hoitamiseksi. Sinulla on oikeuksia suhteessa näihin tietoihin – kuten oikeus saada pääsy tietoihin ja oikeus olla varma, että tiedot säilytetään turvallisesti ja vain tarpeellisen ajan. Sinulla on lisäksi ennen kaikkea oikeus tietää:
- mitä tietoja keräämme sinusta ja miksi,
- missä ja kuinka kauan säilytämme näitä tietoja, ja
- keille jaamme näitä tietoja.
Kaikki nämä seikat selviävät tästä tietosuojailmoituksesta.

Miten löydät etsimäsi tiedon parhaiten?
Olemme laatineet tietosuojailmoituksen siten, että se olisi sinulle mahdollisimman helppokäyttöinen ja helposti ymmärrettävä. Tästä syystä löydät kunkin kappaleen alta sen keskeisimmät tiedot aina ytimekkäästi tiivistettynä. Mikäli sinua kiinnostaa tietää lisää, seuraa kappaleista löytyviä linkkejä tai ole suoraan yhteydessä tietosuojavastaavaan.
Miksi käsittelemme henkilötietojasi?
Avance-johtamiskoulutus järjestää kansainvälisesti akkreditoitua Executive MBA-koulutusta sekä muuta johtamiskoulutusta. Tallennamme tietoa koulutukseen osallistuvista, koulutuksesta valmistuneista (EMBA-alumnit) ja koulutuksesta kiinnostuneista. Henkilötietojasi käytetään Executive MBA -opintojen opintohallinnollisten tehtävien hoitamiseen ja opintoihin liittyvään yhteydenpitoon, ohjaukseen sekä tiedottamiseen. Tietoja käytetään myös Avance-johtamiskoulutuksen tapahtumien järjestämiseen, markkinointi- ja muuhun asiakasviestintään. Henkilötietojen pohjalta laaditaan yhteenvetoja ja tietoja käytetään tiedonsiirtoihin, tilastoihin sekä suunnittelun ja seurannan apuvälineenä.
Yliopisto on sitoutunut keräämään ja käsittelemään henkilötietojasi oikeudenmukaisella ja läpinäkyvällä tavalla ja noudattaen henkilötietojen käsittelystä annettua lainsäädäntöä. Tämä tietosuojatiedote kuvaa, miten yliopisto hallinnoi henkilötietojasi tietosuojasäännösten mukaisesti.
Mitä henkilötietoja käsittelemme ja kuinka kauan?
Henkilötietoja käsitellään ja arkistoidaan Jyväskylän yliopiston arkistonmuodostussuunnitelman mukaisesti. Tarkempaa tietoa siitä, mitä henkilötietoja käsittelemme ja kuinka kauan säilytämme niitä, löydät alla olevista osioista.
Mitä oikeuksia sinulla on ja miten käytät niitä?
Sinulla on käytössäsi seuraavat oikeudet:
- Oikeus saada pääsy omiin tietoihisi.
- Oikeus saada virheelliset tietosi oikaistua.
- Oikeus tietojesi poistamiseen (oikeus tulla unohdetuksi), tietyissä tilanteissa.
- Oikeus käsittelyn rajoittamiseen.
- Oikeus siihen, että rekisterin vastuuyksikkö ilmoittaa henkilötietojesi oikaisusta, poistosta tai käsittelyn rajoituksesta sille, kenelle tietojasi on luovutettu.
- Oikeus vastustaa käsittelyä, esim. suoramarkkinoinnin osalta.
- Oikeus saada tiedot siirrettyä järjestelmästä toiseen, silloin kun käsittely perustuu sopimukseen tai suostumukseesi.
- Oikeus saada tieto tietoturvaloukkauksesta, joka aiheuttaa korkean riskin.
- Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle.
- Oikeus perua suostumus
Voit käyttää oikeuksiasi lähettämällä pyynnön kirjaamon sivuilta löytyvällä lomakkeella tai lähettämällä pyynnön vapaamuotoisesti. Muistathan, että suostumuksen peruminen ei vaikuta ennen sitä tehtyyn käsittelyyn.
Kenellä on pääsy henkilötietoihisi?
Avance-johtamiskoulutuksen henkilöstö käsittelee henkilötietojasi opintohallinnollisten tehtävien hoitamiseksi (mm. nimi- ja yhteystiedot, ilmoittautuminen, opinto-oikeus, opintosuoritustiedot, opintoneuvonta ja -ohjaus) sekä tiedotuksessa ja markkinointiviestinnässä. Opetuksessa käytetään erilaisia sähköisiä oppimisympäristöjä ja –alustoja, joihin tallentuu henkilötietoja.
Henkilötietoihin on pääsy Avance-johtamiskoulutuksen henkilöstöllä sekä niillä Jyväskylän yliopiston IT-palveluiden työntekijöillä, joilla on pääsy palvelimelle. CRM portaalin tuottajalla (CRM Service Oy) on pääsy tietoihin. Osapuolten kesken on tehty tietosuoja-asetuksen edellyttämä tietojenkäsittelysopimus.
Asiakassuhteiden hoitamisen ja markkinointiviestinnän välineenä käytössämme on uutiskirjetyökalu (www.postiviidakko.fi) jossa tietojasi säilytetään ja käsitellään henkilökohtaisten käyttäjätunnusten ja salasanojen takana. Osapuolten kesken on tehty tietosuoja-asetuksen edellyttämä tietojenkäsittelysopimus.
Lisäksi käyttämillämme palveluntarjoajille on henkilötietojen käsittelijän asemassa pääsy henkilötietoihisi. Palveluiden tarjoajat eivät kuitenkaan käsittele henkilötietoja aktiivisesti, mutta niillä on pääsy henkilötietoihin ylläpitotehtävien hoitamiseksi.
Miten voit olla meihin yhteydessä?
Kun haluat lisätietoa henkilötietojesi käsittelystä, ota rohkeasti yhteyttä tietosuojavastaavaamme sähköpostitse tai puhelimitse (040 805 3297).
Tietosuojavastaavan sijaan voit halutessasi olla yhteydessä suoraan yksikköön. Alta löydät vastuuyksikön yhteystiedot.
Kun haluat käyttää oikeuksiasi, kuten peruuttaa suostumuksesi henkilötietojesi luovuttamiseen tietyille tahoille, ole yhteydessä sähköpostitse kirjaamoon: