CREDU - Creating novel technologies of scalable and empowering learning

Hankkeessa Creating novel technologies of scalable and empowering learning – CREDU tehdään monitieteistä tutkimusta oppimisen kannalta tärkeistä ilmiöistä, kuten oppimisen kognitiivisista ja emotionaalisista perusmekanismeista, vuorovaikutuksen merkityksestä sekä pitkäkestoisen oppimismotivaation kehittymisestä. Hankkeessa käsiteltiin myös pelillisyyden ja oppimisen yhteyksiä.

Sisällysluettelo

Hankkeen kesto
-
Tutkimuksen painoala
Oppiminen, opetus ja vuorovaikutus
Tutkimusalue
Pelit ja digitaalisuus
Osasto
Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos
Tiedekunta
Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta
Rahoitus
Business Finland

Hankekuvaus

Tutkimuksessa tarkasteltiin sitä, miten oppimisympäristöt perinteisistä koululuokista virtuaalitodellisuuteen voivat vaikuttaa oppimisen etenemiseen ja taustamekanismeihin.

Mukana konsortiossa olivat Helsingin yliopisto ja Jyväskylän yliopisto sekä kuusi yritystä omilla t&k-hankkeillaan, joissa syntyi uusia oppimissovelluksia (Fondia, JKMM, Reaktor, ReunamoEducation, Rockway, Wörks). Konsortion johtajana toimi Helsingin yliopisto. 

Julkaisut

Hanketiimi

Ulkoiset jäsenet

Aleksi Ojala

Helsingin yliopisto

Oskari Koskela

Jyväskylän yliopisto