Esittely
Tuure Tuunanen on tietojärjestelmien professori Jyväskylän yliopiston informaatioteknologian tiedekunnassa. Hän johtaa Value Creation for Cyber-Physical Systems and Services -tutkimusryhmää ja Finnish Hub for Digitalization -tutkimuskeskusta. Hän on myös vieraileva professori Center for Service Leadership / Arizonan valtionyliopistossa. Hänellä on maisterin ja kauppatieteiden tohtorin tutkinnot Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta.
Professori Tuunanen tutkimus sijoittuu tietojärjestelmien, ohjelmistotekniikan, markkinoinnin ja palvelututkimuksen leikkauskohtaan. Hän on erityisesti kiinnostunut digitaalisten palveluinnovaatioiden, -suunnittelun ja -kehityksen monitieteisestä tutkimuksesta. Hänen aiempi tutkimuksensa on keskittynyt vaatimustekniikkaan, tietojärjestelmien kehittämiseen ja riskienhallintaan. Hän tekee myös tutkimusta Design Science Research- tutkimusmenetelmistä ja teorian kehittämisestä. Hänen nykyiset tutkimusprojektit liittyvät digitaalisiin ja kyberfyysisiin palveluihin.
Hän toimii editorina alan johtavissa aikakausilehdissä: Associate editor: Communication of the Association for Information Systems (department of digital design) Journal of Service Research, Senior editor for European Journal of Information Systems, Journal of the Association for Information Systems. Hän on myös toimituskunnan jäsen Information Systems Research -lehdessä.
Tuure on myös julkaissut perheensä kanssa keittokirjan "Food Happy People - Menus for Entertaining". Keittokirja on kattava opas viihdyttämiseen. Siihen on koottu 43 täydellistä ruokalistaa - tyypillisesti alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka - sekä ehdotuksia viinipareiksi. Vaikka ruokia voi toki yhdistellä eri ruokalajeissa, kukin menu on suunniteltu huolellisesti ottaen huomioon ruokalajin eteneminen ja vuodenaika. Voit tilata keittokirjan: https://www.amazon.com/dp/B0C1J1XKHV (tai lähimmästä Amazon-kaupasta).
Tutkimuskuvaus
Prof. Tuure Tuunanen's research is in the cross-sections of information systems, software engineering, and marketing science and more specifically in the area of service innovation, value creation, service engineering, and IT enabled and digital service design and development.