Urapolku markkinoinnin alalla

Työnkuva markkinoinnissa

Haluatko toimia markkinointiviestinnän parissa, suunnitella ja toteuttaa markkinointikampanjoita tai hoitaa asiakkaiden hankintaa ja asiakassuhteiden ylläpitoa (B2B ja B2C)? Markkinoinnin parissa työtehtäviisi voi kuulua myös asiakasviestintätapahtumien järjestelyä ja toteuttamista, SEO-hakukoneoptimointia, SEM-hakukonemarkkinointia, web-analytiikan seurantaa ja mittaamista, tuote- tai brändikehitystä tai esimerkiksi asiakkaiden ja kilpailijoiden segmentointia.

Mitä taitoja tarvitaan?

Laajojen kielivalmiuksien lisäksi eduksi ovat hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot, myynti- ja markkinointiosaaminen sekä projektitaidot. Myös mediaosaaminen sekä IT-taidot (esim. Google Ads, Google Analytics, InDesign) ja kyky tulkita web-analytiikkaa ovat hyödyllisiä.

Organisointikyky, luovuus, oma-aloitteisuus ja asiakaslähtöisyys ovat markkinoinnin parissa työskentelevälle myös hyviä ominaisuuksia.

Markkinoinnissa mediaosaaminen on tärkeää.
Sinusta voi tulla
markkinointipäällikkö
Online Marketing Manager
vienti- ja markkinointiassistentti
markkinointikoordinaattori
Marketing Communications Manager
Digital Marketing Coordinator
Digital Marketing Specialist
PR Manager
Growth Marketing Strategist
Planner
valmennuskonsultti
Mahdollisia työnantajia
markkinointi- ja mainostoimistot
erilaiset kansainvälisillä markkinoilla toimivat yritykset, organisaatiot ja järjestöt
Mitä minun kannattaa sisällyttää opintoihini?
kielet
kauppatieteet (esim. markkinointi)
viestintätieteet

Katso myös