Urapolku sisällöntuotannon ja sosiaalisen median parissa

Työnkuva sisällöntuotannossa ja sosiaalisen median parissa

Sisällöntuotannon ja sosiaalisen median tehtävissä suunnittelet, valmistelet ja tuotat julkaisuja/tekstejä someen, verkkoon tai muihin kanaviin. Rakennat ja ylläpidät verkkosivustoja ja mahdollisesti vastaat esimerkiksi visuaalisesta sisällöntuotannosta ja graafisesta suunnittelusta. Työhön voi kuulua myös video- ja valokuvausta, editointia, tuote- ja brändikehitystä tai kohdennettujen somekampanjoiden toteuttamista, markkinoinnin näkyvyyden ja tavoitettavuuden kehittämistä sekä asiakassuhteiden rakentamista ja interaktiivista ylläpitoa sosiaalisen median kanavissa. 

Mitä taitoja tarvitaan?

Työssä tarvitaan erinomaisia tekstitaitoja ja (sosiaalisen) median toimintaympäristön tuntemusta. Myös sosiaalisen median markkinointityökalujen hallinta on keskeinen taito. Luovuus, visuaalisuus, tarkkuus, joustavuus sekä vuorovaikutustaidot ovat tärkeitä tässä työssä. Tarvitset lisäksi IT-taitoja, brändistrategian ymmärrystä, kykyä tulkita analytiikkaa sekä projektinhallintataitoja. Muita hyödyllisiä taitoja ovat muun muassa  järjestelmällisyys,  asiakaslähtöisyys, ongelmanratkaisukyky sekä jatkuva oman osaamisen kehittäminen.

Sisällöntuotannossa ja sosiaalisen median parissa pääset hyödyntämään luovuutta.
Kaikkea ei siis suinkaan tarvitse tehdä tai osata itse, vaan sisältöjä kehitetään tiiviissä yhteistyössä työkavereiden kanssa. Myös oma osaaminen kehittyy pikkuhiljaa.
Henna Tynjälä
Sinusta voi tulla
sisällöntuottaja
Content Manager/Producer
Content Marketing Manager
sosiaalisen median asiantuntija/tuottaja
Brand Manager
Copywriter
Content Writer
Digital Marketing Specialist
digi- ja somemarkkinoija
Visual Designer
some-vastaava
Social Media Marketing Manager
Online Marketing Manager
Video Content Producer
Mahdollisia työnantajia
erikokoiset organisaatiot
yritykset
järjestöt
mainos- ja viestintätoimistot
Mitä minun kannattaa sisällyttää opintoihini?
kielet
viestintä (viestintä, journalistiikka)
kauppatieteet (viestinnän johtaminen, markkinointi)
yhteiskuntatieteet
informaatioteknologia

Katso myös