Ruotsin kieli kokemuksena, pedagogiikkana ja politiikkana: ruotsin kielen opettajaopiskelijoiden käsityksiä ruotsin kielen opettamisesta (PoPUpp)
Tutkimushankkeessa tarkastellaan opettajaopiskelijoiden käsityksiä ruotsin kielestä ja itsestään ruotsin kielen opettajana sekä näiden käsitysten kehittymistä opintojen aikana.




Sisällysluettelo
Hankkeen kesto
-
Tutkimuksen painoala
Kieli, kulttuuri ja yhteiskunta
Oppiminen, opetus ja vuorovaikutus
Tutkimusalue
Oppiminen ja vuorovaikutus
Osasto
Kieli- ja viestintätieteiden laitos
Yhteistyö
Åbo Akademi, Itä-Suomen yliopisto
Tiedekunta
Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta
Hankekuvaus
Monikielinen opettajaidentiteetti on tärkeä resurssi ruotsin opettajan työssä. Tärkeä vaihe tämän oman monikielisen identiteetin muodostumisessa on opettajankoulutus. Tutkimushankkeessa tutkitaan visuaalisten ja kirjallisten narratiivien kautta ruotsin kielen opettajaksi opiskelevien kieli-identiteetin muodostumista.
Tutkimus toteutetaan yhteistyössä Åbo Akademin ja Itä-Suomen yliopiston kanssa. Tutkimukseen osallistuu opiskelijoita neljästä eri ruotsinopettajien koulutusohjelmasta.
Hanketiimi
Hankkeen vetäjät
Jäsenet
Ulkoiset jäsenet
Camilla Rosvall
Åbo Akademi
Siv Björklund
Åbo Akademi
Maria Kautonen
Itä-Suomen yliopisto