Esittely
Joel (Järvinen) Mero väitteli tohtoriksi vuonna 2016 Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulusta. Mero johtaa digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän (Digital Marketing and Communication) tutkimusryhmää sekä toimii kansainvälisen maisteriohjelman johtajana (Digital Marketing and Corporate Communication). Mero on suunnitellut ja toteuttanut yli 20 digitaaliseen markkinointiin liittyvää kurssia yli 10 eri korkeakoulussa, kaikilla koutusasteilla (kandi-, maisteri-, EMBA-, ja tohtorikoulutus). Hän on myös ohjannut useita väitöskirjoja ja lukuisia gradututkielmia.
Tutkimuskuvaus
Meron tutkimus keskittyy erityisesti digitaalisen markkinoinnin johtamiseen yritysten välisessä kaupankäynnissä (digitaalisen datan ja teknologioiden hyödyntäminen B2B markkinoilla). Hän on saanut parhaan tutkimusartikkelin palkinnon kahdesti maailman arvostetuimmassa B2B-markkinoinnin akateemisessa julkaisusarjassa (Industrial Marketing Management; 2017 & 2019)