Digital Marketing and Communication (DMC)

Digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän (DMC) tutkimusryhmä tutkii digitaalisen datan ja teknologioiden vaikutuksia markkinointiin ja yhteisöviestintään. Autamme johtajia, asiantuntijoita ja ja organisaatioita muokkaamaan markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuutta kehittyvässä digitaalisessa ympäristössä.

Sisällysluettelo

Tutkimusryhmän tyyppi
Tutkimusryhmä
Tutkimuksen painoala
Informaatioteknologia ja ihminen tietoyhteiskunnassa
Kestävä liiketoiminta ja talous
Tutkimusalueet
Digitaalinen liiketoiminta ja talous
Tiedekunta
Kauppakorkeakoulu

Tutkimusryhmän kuvaus

Digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän (DMC) tutkimusryhmä tutkii uusien digitaalisten teknologioiden syvällisiä vaikutuksia liiketoimintaympäristöön ja yhteiskuntaan. Pyrimme lisäämään ymmärrystä siitä, miten digitalisaatio muokkaa asiakkaiden ja sidosryhmien käyttäytymistä ja miten näihin muutoksiin voidaan tehokkaasti vastata markkinointi- ja viestintästrategioilla.

Kansainvälisen tutkijaverkoston ja liike-elämän kumppaneiden kanssa pyrimme selvittämään, miten uudet teknologiat muokkaavat markkinoita, määrittelevät uudelleen asiakaskokemuksia, muuttavat kilpailudynamiikkaa ja yritysten strategisia kehityskulkuja. Lisäksi tutkimme uusia digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän taktiikoita ja toimenpiteitä. Vaikuttajamarkkinoinnista tekoälyyn ja immersiiviseen asiakaskokemukseen, tutkimuksemme pyrkii hyödyntämään innovatiivisia lähestymistapoja, jotka auttavat organisaatioita pysymään ketterinä ja valmiina reagoimaan nouseviin trendeihin.

Julkaisut

Julkaisu
2025
Saatavilla Open Access kautta
International Conference on Marketing and Technologies. Smart Innovation, Systems and Technologies. Springer.
Paananen, Tiina
Kemppainen, Tiina
Ström, Jenni
Frank, Lauri

Tutkimusryhmä

Ulkoiset jäsenet

Eveliina Lakka

University of Jyväskylä

Jukka Niittymaa

University of Jyväskylä

Mikko Vesterinen

University of Jyväskylä