Jyväskylän korkeakoulujen orientaatiovaihe on edennyt hyvässä hengessä – katso rehtoreiden video konsernityön etenemisestä

Kevään ajan Jyväskylän korkeakoulut -työssä on eletty orientaatiovaihetta. Mitä orientaatiovaiheen aikana on tapahtunut? Millaisissa tunnelmissa konsernin rakentaminen on edennyt? Mitä tapahtuu seuraavaksi? Entä milloin konsernityön vaikutukset näkyvät opiskelijan arjessa?
Julkaistu
15.6.2026

Rehtorit Jari Ojala ja Vesa Saarikoski vastaavat muun muassa näihin kysymyksiin videolla.

”Orientaatiovaihe on ollut osallistamisen vaihe, ja työhön on osallistunut satoja ihmisiä molemmista organisaatioista. Konsernityössä vallitseva hyvä henki perustuu pitkälti siihen, että olemme työn edetessä oppineet tuntemaan toisiamme ja sitä kautta syntyy myös luottamus ja avoimuus, joka näkyy myös organisaatioidemme ulkopuolelle”, Saarikoski summaa mennyttä kevättä.

”Kesän jälkeen siirrymme konsernityössä konseptointivaiheeseen, jolloin teemme konkreettisia päätöksiä ja valintoja siitä, mitä hankkeita ja projekteja pilotoimme ja edistämme. Kevään aikana suunnitelmat on hiottu yhdessä mahdollisimman hyviksi, joten syksyllä on helppo edistää yhteistä tulevaisuutta ”, Ojala kertoo syksyn suunnitelmista.