Keski-Suomen yrityksille suunnattu ilmainen asiakashallinnan työpaja

Toivakassa järjestetään 25.10. klo 14-18 ilmainen sähköinen asiakashallinta ja asiakastiedon hyödyntäminen -työpaja.

 

Asiakashallinnasta ja asiakaskokemuksesta huolehtimalla yritykset voivat saada paremmat edellytykset huolehtia asiakkaista, tyytyväisempiä asiakkaita, ja sitä kautta enemmän myyntiä. ”Asiakaskokemus on sitä, kuinka asiakkaasi sinusta ajattelevat ja millaisia tunteita heissä herätät, ” kertoo asiantuntija Heikki Kangas (Sininen meteoriitti). Asiakashallinta tarkoittaa strategioita ja tietojärjestelmiä, joiden avulla yritys voi parantaa asiakassuhteitaan. Parhaimmillaan asiakashallinta on yrityksen asiakaslähtöistä toimintaa. Asiakashallintajärjestelmä (käytetään myös nimitystä CRM eli customer relationship management) sisältää esimerkiksi yrityksen asiakastiedot, ja järjestelmää voidaan hyödyntää esimerkiksi markkinoinnissa ja myynnissä. Digitalisaatio on siirtänyt vallan yrityksiltä asiakkaille, ja siksi asiakaspalvelu ja asiakaskokemus tulevat olemaan yhä merkittävämpiä kilpailutekijöitä.

 

Työpajaan voivat osallistua myös muiden paikkakuntien yritykset ja organisaatiot. Työpajassa asiantuntija Heikki Kangas esittelee keinoja esimerkiksi paremman asiakaskokemuksen luomiseen, asiakashallintaan ja kertoo miten asiakashallintajärjestelmä kannattaa valita. Työpajaosuudessa käsitellään osallistujien omia kysymyksiä aiheeseen liittyen. Työpajan lisätiedot ja ilmoittautuminen löytyvät Digipolku-hankkeen verkkosivuilta (www.jyu.fi/digipolku/tapahtumat).