JOUS057 Mediajohtaminen (5 op)
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee mediajohtamista sekä tieteellisenä että ammatillisena alana
- ymmärtää mediajohtamisen keskeiset käsitteet, mallit ja teoriat
- pystyy analysoimaan mediayhtiöiden strategisia valintoja erityisesti digitaalisessa ja monialustaisessa ympäristössä
- osaa soveltaa tietoa mediajohtamisen ja mediatyön kehityskuluista ja käytännöistä.
Suoritustavat
Kontaktiopetus, projektityö, muut kirjalliset tehtävät
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään mediajohtamiseen sekä tutkimuksellisena että ammatillisena alana. Opintojaksolla käydään läpi keskeisiä mediajohtamisen käsitteitä ja teorioita sekä media-alan toimintamalleja ja käytäntöjä erityisesti digitaalisessa ympäristössä.
Lisätiedot
Suositus ajoituksesta: 4. tai 5. vuosi (pelkästään maisteriohjelmassa opiskeleville 1. tai 2. vuosi)
Kirjallisuus
ISBN-numero | Tekijä, julkaisuvuosi, teoksen nimi, julkaisija |
---|---|
Malmelin & Villi (toim.) 2015. Mediajohtaminen – näkökulmia uudistuvaan media-alaan | |
Küng 2017. Strategic Management in the Media: Theory to Practice |
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen kurssin tapaamisissa ja kurssin tehtävien suorittaminen suhteessa osaamistavoitteisiin. Kurssilla noudatetaan 80 % läsnäolovelvollisuutta.
Arvosanakohtaiset arviointiperusteet
Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään kurssilla.