JOUS057 Mediajohtaminen (5 op)

Arvosteluasteikko
0-5
Opetuskieli/-kielet
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- tuntee mediajohtamista sekä tieteellisenä että ammatillisena alana
- ymmärtää mediajohtamisen keskeiset käsitteet, mallit ja teoriat
- pystyy analysoimaan mediayhtiöiden strategisia valintoja erityisesti digitaalisessa ja monialustaisessa ympäristössä
- osaa soveltaa tietoa mediajohtamisen ja mediatyön kehityskuluista ja käytännöistä.

Suoritustavat

Kontaktiopetus, projektityö, muut kirjalliset tehtävät

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään mediajohtamiseen sekä tutkimuksellisena että ammatillisena alana. Opintojaksolla käydään läpi keskeisiä mediajohtamisen käsitteitä ja teorioita sekä media-alan toimintamalleja ja käytäntöjä erityisesti digitaalisessa ympäristössä.

Lisätiedot

Suositus ajoituksesta: 4. tai 5. vuosi (pelkästään maisteriohjelmassa opiskeleville 1. tai 2. vuosi)

Kirjallisuus

ISBN-numero Tekijä, julkaisuvuosi, teoksen nimi, julkaisija
Malmelin & Villi (toim.) 2015. Mediajohtaminen – näkökulmia uudistuvaan media-alaan
Küng 2017. Strategic Management in the Media: Theory to Practice

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen kurssin tapaamisissa ja kurssin tehtävien suorittaminen suhteessa osaamistavoitteisiin. Kurssilla noudatetaan 80 % läsnäolovelvollisuutta.

Arvosanakohtaiset arviointiperusteet

Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään kurssilla.