POMM1051 Liikunnan ja terveystiedon ydinosa (4 op)

Arvosteluasteikko
0-5
Opetuskieli/-kielet
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- osaa tukea lapsen hyvinvoinnin kokonaisvaltaista kehitystä
- tietää liikunnan merkityksen yksilön hyvinvoinnin ja terveyden osana
- ymmärtää motorisen oppimisen perusteita koululiikunnassa
- osaa hankkia tietoa siitä, miten oppiminen liikunnan toimintaympäristöissä tapahtuu
- osaa suunnitella ja toteuttaa liikuntakasvatusta erilaisissa oppimisympäristöissä
- tunnistaa liikunnassa ilmeneviä eriyttämisen tarpeita.

Suoritustavat

Luento ja/tai pienryhmäopiskelu opettajan päätöksen mukaan.

Sisältö

Lapsen fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen toimintakyky ja hyvinvointi, liikunnan ja terveyden väliset yhteydet, liikkuminen ja ohjaaminen erilaisissa toimintaympäristöissä

Oppimateriaalit

Opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali ja seuraava kirjallisuus

Kirjallisuus

ISBN-numero Tekijä, julkaisuvuosi, teoksen nimi, julkaisija
Jaakkola, T., Liukkonen, J., & Sääkslahti, A., 2013, Liikuntapedagogiikka, ISBN:978-952-451-582-5 (n. 70 s.)
Jeronen, E., Välimaa, R., Tyrväinen, H., & Maijala, H. 2009, Terveystietoa oppimaan ja opettamaan, ISBN 978-951-39-3668-6 (n. 30 s)
Ryhmäkohtainen kirjallisuus (n. 30 s.)

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.

Arvosanakohtaiset arviointiperusteet

Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään/sovitaan kurssilla.