YMAA2160 Markkinointitutkimus (5 op)
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• suunnitella, toteuttaa ja raportoida käytännön markkinointitutkimustyön
• määritellä markkinointitutkimuksen keskeiset käsitteet
• arvioida markkinointitutkimuksia ja käyttää markkinointitutkimuksella tuotettua tietoa markkinoinnin päätöksenteon tukena
Suoritustavat
JSBE: Kontaktiopetuskurssi. Kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Avoin yliopisto: kontaktiopetuskurssi, verkkokurssi, kirjatentti tai kirjallinen tehtävä (tarjotaan vähintään joku näistä, suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa).
Sisältö
Kurssilla perehdytään tiedon hankkimiseen ja sen käyttämiseen yrityksen päätöksenteon tukena markkinoinnin näkökulmasta.
Oppimateriaalit
Tieteelliset artikkelit ja caset opettajan ilmoituksen mukaan.
Kirjallisuus
ISBN-numero | Tekijä, julkaisuvuosi, teoksen nimi, julkaisija |
---|---|
Malhotra, N.K., Birks, D.F. & Wills P. 2012 (tai 2007). Marketing Research: An Applied Approach. Harlow: Pearson. Opettajan ilmoittamat kohdat. |
Arviointiperusteet
Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Esitietovaatimukset
Liiketoimintaosaamisen perusteet / Basic Business Studies.