JSBY5300 Myynti, markkinointi ja kaupallistaminen (2 op)
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• tietää, mitä kaupallistaminen tarkoittaa, ja mitkä tekijät vaikuttavat kaupallistamisen onnistumiseen.
• tietää ratkaisumyynnin periaatteet sekä miten niitä voi soveltaa asiakkaan ostoprosessin eri vaiheissa.
• tunnistaa markkinoinnin käsitteenä ja markkinoinnin merkityksen myynnissä, erityisesti digitaalisen markkinoinnin osalta.
• tietää, mistä brändin rakentamisessa on kyse ja miten se liittyy kaupallistamiseen.
• tunnistaa vaikuttavan markkinointikampanjan rakennuselementtejä.
Suoritustavat
Oppimistehtävät
Sisältö
• kannattava liiketoiminta ja kaupallistaminen
• ratkaisumyynti ja ostoprosessit sekä myynnin työvälineet
• markkinoinnin mallit ja digitaalinen markkinointi
• brändäys
Lisätiedot
Opintojakson sisältö sopii kaikille, jotka haluavat kehittää omia kaupallisen osaamisen valmiuksiaan työelämää varten. Kaupalliseen osaamiseen kuuluvat keskeisesti myynti, markkinointi ja asiakaslähtöinen ajattelu.