Yrityksen taloustieteiden maisteriohjelma, markkinoinnin opintosuunta
Kuvaus
Markkinoinnin maisteriohjelma koostuu markkinoinnin syventävistä opinnoista, viestintä- ja kieliopinnoista, yleisopinnoista sekä vapaasti valittavista opinnoista. Tutkintoon sisältyy opinnäytetyö.
Markkinoinnin syventävät opinnot käsittelevät kuluttajakäyttäytymistä, yritysten välistä kaupankäyntiä, vähittäiskauppaa, vastuullista markkinointia, hinnoittelua, brändijohtamista, urheilumarkkinointia sekä digitaalisuutta markkinoinnissa.
Osaamistavoitteet
GOAL 1 Discipline based knowledge and knowledge application
Kauppatieteiden maisteri hallitsee markkinoinnin lähtökohdat osana liiketoimintaosaamista. Kauppatieteiden maisteri tuntee ja ymmärtää asiakkuuksien johtamiseen liittyvät käsitteet, strategiat ja käytännöt sekä osaa luoda ja kehittää asiakkuuksia.
GOAL 2 Discipline based knowledge and responsible business
Kauppatieteiden maisteri osaa soveltaa ja arvioida vastuullisen liiketoiminnan periaatteita ja toimintatapoja organisaation toiminnassa.
GOAL 3 Research skills
Kauppatieteiden maisteri kykenee kriittiseen ajatteluun ja ongelmien ratkaisuun sekä tieteelliseen tutkimukseen.
GOAL 4 Communication and language skills
Kauppatieteiden maisterilla on hyvät suulliset ja kirjalliset äidinkielen ja vieraan kielen viestintävalmiudet toimia tieteellisissä sekä työelämän yleisissä ja alakohtaisissa tilanteissa.
Tutkintorakenne
- Arvosteluasteikko
-
- 0-5
- Osaamistavoitteet
- Discipline based knowledge and knowledge application
Kauppatieteiden maisteri hallitsee markkinoinnin lähtökohdat osana liiketoimintaosaamista. Kauppatieteiden maisteri tuntee ja ymmärtää asiakkuuksien johtamiseen liittyvät käsitteet, strategiat ja käytännöt sekä osaa luoda ja kehittää asiakkuuksia.
Discipline based knowledge and responsible business
Kauppatieteiden maisteri osaa soveltaa ja arvioida vastuullisen liiketoiminnan periaatteita ja toimintatapoja organisaation toiminnassa.
Research skills
Kauppatieteiden maisteri kykenee kriittiseen ajatteluun ja ongelmien ratkaisuun sekä tieteelliseen tutkimukseen. - Sisältö
- Markkinoinnin syventävät opinnot käsittelevät kuluttajakäyttäytymistä, yritysten välistä kaupankäyntiä, vähittäiskauppaa, vastuullista markkinointia, hinnoittelua, brändijohtamista, urheilumarkkinointia sekä digitaalisuutta markkinoinnissa.
- YMAS1110 Metodiopinnot (6 op)
- YMAS2110 Kuluttajakäyttäytymisen teoriat ja tutkimus (6 op)
- YMAS2120 B to B Relationships and Networks (6 op)
- YMAS1910 Syventävien opintojen seminaari (3 op)
- YMAS1920 Pro gradu -tutkielma (35 op)
- JSBS1920 Kypsyysnäyte (0 op)
- YMAS2130 Brand Management (6 op)
- YMAS2140 Hinnoittelun johtaminen (6 op)
- YMAS2150 Strategic Marketing in Retail (6 op)
- YMAS2160 Managing Customer Relationships (6 op)
- CEMS2160 Sustainable Consumption and Marketing (5 op)
- YCCS3110 Digital Interaction (6 op)
- YMAS3110 Information Technology Acceptance and Digital Technology User (6 op)
- YMAS3120 Digital Marketing Communication (6 op)
- YMAS3150 Introduction to Digital Marketing (6 op)
- YRIS2430 Innovative Marketing (5 op)
- JSBS5110 Urheiluorganisaatioiden johtaminen (6 op)
- JSBS7210 Opetus- ja tutkimustyössä avustaminen (3 - 6 op)
Markkinoinnin syventävät opinnot (80 op)
- Sisällön valinnaisuus
- Valitaan 12 opintopistettä
Toisen vieraan kielen opinnot (12 op)
Toisen vieraan kielen opinnoissa jatketaan samaa toista vierasta kieltä (ranska, espanja, venäjä tai saksa), joka on aloitettu kandidaatin tutkinnossa.
Enintään puolet maisterivaiheen toisen vieraan kielen opinnoista voi suorittaa myös toisen kotimaisen kielen syventävillä opinnoilla tai venäjän, arabian, japanin, kiinan tai korean kielen opinnoilla.